2005 andra halvan

2005 andra halvan


England...

Daterat: Torsdagen den 14:e april 2005 kl 20:10

Läst: 0 gånger




Är det inte konstigt, om någon frågar mig om england har jag mest neg. saker att säga men ändå så längtar jag konstant tillbaka.. Så konstant att jag nu väljer bort mitt sommarlov å åpker dit... Jag är överlycklig att de tillåter mig att komma tillbaka! Ska bli fanatiskt roligt!


manader....





Gamla dikter, nya sanningar åsså lite dagsnytt... Mån 18 apr 2005 19:22 Övrigt, 3 läsare totalt

Hela mitt liv skakas i grundvalarna och plötsligt blir fel rätt och rätt fel...
Hur kan ens värderingar och förhoppningar ändras så fort...
Hur kan ett framviskat ord få en att känna som att håren färgas grå i förtid...
Det som jag fick veta har knappt med mig att göra...
Det påverkar bara mig indirekt och ändå är en av mina stöttepelare borta,
försvunnen... Mitt gyllne torn håller på att rasa och jag kämpar förtvivlat för att
hålla balansen och bli kvar....

Har gått igenom gamla dagböcker skriven av mig själv... Tyckte några av de tusentals dikterna förtjänade att skrivas om igen....

(2000) Skrevs för länge sedan, till en vän som bleknat och försvunnit...
I Just want to say Sorry...
I just want to say I love you
I just want to ask i you love me
I Just want to ask if you will be my friend...
If I deard I would ask me that, but I dear not, so I sit hear in silence,
listened to my friend talking about you. I look up in the skye, see the stars above me.
I think about you, hoping that you love me to.


(1999) Sorgearbete när mitt älskade djur Emil dog...
Min blick blir kall & mörk
Min hand blir kall & slapp
Min tår fryser fast på min kind
Jag ser din sorg, men jag kan inget göra....
Jag ser din dröm försvinna upp i det blå...
Vi visste att det skulle sluta här, i detta kalla rum,
Tiden står inte stilla, jag vet att jag skulle dö, det visste vi båda.
När du tänker på mig, ville du inte inse det.
Han gick bredvid mig länge, jag fick många extra år. Låt mig nu få sova ifred,
Vi ses igen, men först måste du leva utan mig, min vän...
Fast jag väntar på dig här..
Det är ett löfte!!!!!!

(1996)
Med dig har jag upplevt sorg, glädje, vanmakt & otrolig lycka, med dig har jag växt upp.
Men inget varar för evigt...
Hur ska det bli, när du inte längre finns.
Kan inte du leva kvar här, bara för mig??
Men din trötta kropp värker, du har levt färdigt, säger dina ögon, jag vet det, men vill inte inse det. Avgörandet gör du själv, du går & lägger dig, lyfter ditt gamla huvud, det glimmar till i dina ögon, sedan suckar du lyckligt, innan du lämnar mig ensam här...




Samer Ons 20 apr 2005 19:30 Övrigt, 5 läsare totalt

Har just varit i Mittåsdalen och lärt mig mer om samer, det var ganska intressant även fast som alltid på studiebesök gör tröttheten och alla intryck att man får en överdos i slutändan, det hjälpte inte att man inte fick mat i rätt tid(vilket gör mig otroligt lätt retad) så jag valde att sluta prata med folk för att slippa dem se en total personlighetsförändring... de som känner min släkt vet att den kallas "Jan Genen"(döpt efter den förstfödda kusinen med den genen:) vad de också vet att det är tio meters avstånd för att slippa bli avfräst! Men i vilket fall som helst, besöket var roligt och gårdagskvällen blev det många skratt, sång och promenader. Kvällen slutade halv två men då var det bara fem tappra själar kvar och eftersom vi inte lyckades spela av någon kläderna i klädpoker gick vi å la oss:)


London--- Tors 21 apr 2005 19:25 Övrigt, 2 läsare totalt

Jag håller just nu å bokar biljetter till England igen å är lyckligare än på länge:) Att det dessutom bara är en månad känns underbart för då kan man göra saker och sedan åka hem till slutet av sommaren när allt händer här i Sverige:) Ska förutom Karnevalståget, stormässan och Persmässan på surströmingskivan i år och det ska bli j***gt kul:) Även fast det luktar äckligt å jag vägrar smaka de små ruttna liven är ju alla där så man får träffa dem:)! Nu gäller det bara att bestämma sig för vart i London ja ska bo med syster innan hon åker hem och jag åker till Mrs Lowe för ännu en månad av hårt arbete och ångkokta grönsaker, lyckan är fulldständig


Råmande klocka... Fre 22 apr 2005 16:02 Övrigt, 6 läsare totalt

Min klocka råmade just fyra, snart kommer dörren smälla och alla kommer hem... Det sista jag känner för är att underhålla mina syskon och deras barn men det kommer jag göra nu... Jag älskar dem hela bunten men de borde verkligen vara en lag som förbjuder dem att vara här samtidigt:) Ialla fall ikväll!!! Ska försöka smita bort ngnstans tror jag, känns som en bra ide just nu men kanske det blir bättre när de är här... jag hoppas det!



Maj

Fånga dagens alla problem... Mån 23 maj 2005 22:21 Övrigt, 7 läsare totalt

Sitter nu här, klockan är mycket och jag borde gå i sängs... fast egentligen är klockan bara barnet, är man ledig så är man och snart tar tiden här hemma slut så man måste fånga dagen... Carpe Diem... eller kanske ska man bara ta det som den kommer, hoppas på det bästa... Fånga dagen, låter som ett hån mot allt som är rätt och riktigt i dagens läge, hur ska man kunna fånga dagen i ett samhälle där det mesta som räknas har med livets allvar att göra, jobb, prestationer, skola och betyg... Drömmaren skriker av protest mot att städa, laga mat, räkna matte och läsa ska vara att fånga dagen... finns det verkligen ingen annan livskvalitè som gör det möjligt att fånga dagen varje dag? Jag fick VG i Engelska, fångade jag dagen då? En kalvs första andetag såg jag idag, hans första stapplande steg och trevande försök att dricka... var det att fånga dagen?
Eller i lördagskväll på tranan där jag pratade med så mycket folk, dansade och drack... var det att fånga dagen(eller kanske natten?)...
Sanningen att säga så vet jag inte, egentligen är det väll upp till var och en att bestämma... Var och en måste försöka skapa sin egen livskvalitè även fast dagens samhälle gör det svårt... Jag vet vad jag tycker är viktigt, även fast det suddas bort ibland så finns målet där, men det är inte målet som är intressant, det är vilken väg man tar sig dit som är intresant, det är det som är livet!...





JUNI-JULI



London... Tis 7 jun 2005 13:13 Övrigt, 4 läsare totalt

 

Hej!
Nu har jag varit i london tre dagar imed syster, mysigt varre... Pubbrunda., British museum och Fantomen pa operan,... kan det bli mer prefekt an sa? Nu ar jag i paddock wood och det ar dags att bli allvarlig och jobba for brodfodan... har bara nagra pund kvar sa om jag vill ha ngt roligt alls maste ja jobba nu... fast kul ar det enda... om ja bara hittar nr till mrs L sa jag kan bli hamtad!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

England... Ons 15 jun 2005 15:48 Övrigt, 5 läsare totalt

 

Efter en veckas jobb kan jag glatt konstatera att allt ar sig likt, det kanns som jag aldrig varit borta darifran fast ja a chefen kommer battre overrens eftersom vi vilat ifran varandra... vadret har varit stralande men idag regnar det a ja a ledig! Har kopt forsta serien av Will and Grace sa att ja har nagot att kolla pa... Mandy ska pa semester och jag kan beh. nagoit att trosta mig med under den stressfylda tid som jag a mrs L kommer ha!!!!
Hoppas alla har det rba, att vadret ar stralande och att allt


 

Hejsan Tors 30 jun 2005 12:16 Övrigt, 2 läsare totalt

 

Hejsan!
Nu har jag gjort mer an halva tide i England och har bara DAGAR kvar tills jag kommer hem igen:) Lagom till stormassa, persmassa och Surstromming som jag av ngn anledning svurit att va med pa:( Naja sa lange man ar i lukten kanske man inte kanner den... Jag ahar inte gjort mycket roligt den har manaden, mestadels jobbat med hundarna och varit med Mandy, sett Fantomen pa oprtan igen(finns det ngt battre man kan gora?) a handlat lite klader och Women in White cd skiva men annars sa... sista dagen ledig idag och pa onsdag bar det av till KALLA sverig... Hela tiden jag avrit har har jag inte sett en droppe regn och graderna har varit mellan 22-32C... Helt underbart aven fast det ar jobbigt att jobba i det vadret... England visar sin alra vackraste sida och det gor aven min boss!!!! Har inte fatt veta om jag kommer in pa h;gskolan an men jag vantar spant pa resultatet...
Stor sommarkram fran england!


 

Dalarnas Högskola-.. Lör 16 jul 2005 16:49 Övrigt, 10 läsare totalt

 

Jag kom faktist in... Helt otroligt...
Att öppna kuveret var nervöst... en massa text som följde, vem orkade läsa allt?
Men snart klarnade allt, jag kom faktist in... Tackade ja idag... allt känns bra och inget slår ner just idag.. Att flytta känns som en bagatell, att inte känna en kotte känns utmananande och att det är 3 ½ år av intensiva, stenhårda studier känns lockande... Jag ska fira idag, började igår med att åka till stugan men idag blir det fest:) Frågan är bara vart men det löser sig nog... Tranan eller forsparken blir det nog, eller kanske båda 2, vem vet... Kvällen är ung och jag är bara glad!!!!!!!!!


 


FÖRSTA GÅNGEN SUSANNS SNURRIGA VÄRLD NÄMNS:)

Förkylning,whiskey och hundar... inblick 140 i Fre 29 jul 2005 21:40 Övrigt, 5 läsare totalt

 

susanns snurriga värld...
Är inte sjuk särskilt ofta... det betyder att när jag väl är sjuk tycker jag extremt synd om mig själv!!! Detta är jag medveten om men dålig att hålla tand för tunga utan bara måste klaga... men en sak är ganska bra med förkylningar... det är helt lagligt att dricka whiskey bara för att bota sig... den ska skrämma bort halsontet, eller febern, eller ångorna går upp i näsan så nästäppan försvinner.... i stort sett kan man dricka whiskey när, vart och hur som helst och folk godtar det...:) Inte dumt för en whiskeyräv som jag... så just nu dricker jag en stor kopp glögg med whiskey i, ensam hemma(visserligen är hunden hemma och ibland är jag helt övertygad hon är mer människa än jag(undrar om det är alla whiskeyflaskor genom åren som pratar)) men en sak är säker, jag begriper mer hennes kroppspråk än många andras... nu t ex sitter hon med en sko i munnen, en bedjande blick och så fort ja reser mig upp springer hon till diskbänken, meddelande är solklart: hon vill ha benet från köttet vi åt till lunch... Mycket enklare än att tyda mammas menande komentarer eller pappas grymtningar... ialla fall íbland:)


 


augusti



Revy SM Sön 7 aug 2005 12:24 Övrigt, 7 läsare totalt

Jag har aldrig gillat sport, aldrig suttit klistrad vid e gala och hoppas att någon ska få en oscar eller en penga pris... Så igår var första gången jag satt, som klistrad vid stolen, med dunkande hjärta och tummen pressad i handen, en drink i den andra... Man hade skrattat och sjungit med på sketcherna, monologerna och sång numren men nu var det allvar... Vi hade hejjat oss igenom Alftas numer och mer kunde vi inte göra... Jag hörde en mor till författaren i Alfta stöna och i tysthet höll ja med henne... bästa monolog utsågs, den bästa vann... Så kom jyrymedlemen ut för bästa lokala gren, trumvirveln startade och jag tror minst 22 pers höll andan... Bästa lokala gren gick till Motala revy med "nu är det vår tur att tala" Det gick inte som vi ville men en kanonkul kväll var det! Vi hade sett 2 30 timmars revy från hela sverige, hela Sverige lade undan gräl, olikheter och skrattade med varandra och för varandra... En underbar känsla!!! Tack alla ni som var med och deltog i detta festliga arangemang!!!! Jag ska def. Till Huddik nästa år och se nästa show, vare sig Alfta är nominerad eller ej!



Hejsan!

Daterat: Torsdagen den 30:e juni 2005 kl 12:12

 

Nu sitter man här i Falun, and freezzing my B***s off... Ja om man hade några alltså:) Ngt håller på att öfrfrysa ialla fal och jag längtar hem till badet, glöggen och den varma sängen!!!! Hur är livet då? ganska normalt faktist... Pluggandet går frammåt, syskonbarnen växer och jag lever livet medans tid är!!! (The best time is now) var på tre halloweenfester vilket gjorde att jag trivdes, 1 på kåren i falun, en i kåren i Borlänge och en i Bollnäs:) Kanonkvällar alla tre på olika sätt... Var desutom ut på klubb 25 på tranan förra lördagen...8var chaffis och fick komma in) och det var ännu en kanonkväll:) allt som allt leker livet och snart är det jul!!!!



oktober

Surströmingskiva, karnevalståg..sommaren 2004 Mån 24 okt 2005 12:53 Övrigt, 5 läsare totalt

 

Nåja här kommer en uppdatering... Har hunnit vara hemma och gått på allt det där roliga ja skulle göra... Kommit 2a på karnevalståget, vet inte hur det gick till, alla var lika förvånad!!! Men Kanonkul var det:) Engmanskappel, Per Persson och stormässa och lite persmässa hann jag oxå med... stod på stolarna och sjöng på surströmingen och det var kulare än ja trodde... Lekte med mitt nya syskonbarn Signe.. Vilken sommar det var... Kanske inte så mycket bad men kul var det... Nu är man i Falun och har faktist snart klarat en hel delkurs(ped A) och om 2 veckor börjar nästa kurs:) Delar lägenhet med 2 urgulliga tjejer och vi har mycket kul ihop... Har inte direkt tid med annat än studier, filmer och promenader men eftersom jag höll på att bli vansinnig utan djur så ska vi skaffa 2 katter... en från vardera syster:) Rättvisr ska det va:) Elida har lärt sig gå medans Max mest kryper men båda är lika söt... Matlida är i en ny stadie av trotsåldern och det går knappt att prata med henne... Tur man bara är moster och kan lämna tillbaka dem när man tröttnat...


 

Hmm... Sön 30 okt 2005 17:38 Övrigt, 7 läsare totalt

 

Hur är livet?
nervöst...
Muntlig exemenation på fredag, spexaudition nästa måndag...
Har varit på Halloweenfest på kåren, hade J''''kligt kul... nästa vecka blir det nog tranan och sedan borlänge kåren... älskar fester där ja får klä ut mig tilll någon annan... det är så mycket roligare än att bara vara gamla vanliga susann...
Ska sluta nu, bör plugga men de flesta vet att ja inte kommer göra det men i vilket fall som helst...'
Hej svejs!


 

november



2 min innan auditon för spexet... Ons 2 nov 2005 17:52 Övrigt, 5 läsare totalt

 

är SÅ nervös... känns löjligt eftersom det egentligen bara är ett spex... men ändå... Vill stå på scenen så JÄTTE gärna och detta är en chans... min första... blir inte bättre av att det är skitkrångliga texter man ska läsa... Just nu minns ja inte ett ord men det släpper nog... hoppas ja!!!!!!!!!!


 




december


Frisk Sön 11 dec 2005 12:33 Övrigt, 4 läsare totalt

 

Nu sitter man i datasalen igen, betydligt bättre i sinne och kropp. Mina rumspolare roar sig med hemtentan och är väldigt seriösa... önskar ja kunde vara det med... Men kul har ja, hela helgen har jag spelat tv spel, läst böcker och riktigt hårt koncentrerat mig¨på att INTE störa mina lägenhetsskompisar...med mer eller mindre succè... Servat dem med mat(ibland) och diskat bara för att vara lite snäll, det finns ju gränser på hur dryg man kan vara... Nu ska jag hem och spela mera tvspel och kanske ta ett bad.... hej svejs...


 


ont..

2005-12-26 12:07


Nu gör det så där ont igen... Någonstans i mellangärdet, utan att man är förkyld eller något annat gör det ont... Anledningen är en vän... eller ja han vill vara vän och jag vill så mycket mer... Gång på gång umgås jag med honom, och gång på gång får jag sådär ont när jag ser honom med en annan... I högstadiet svor jag på att ingen, absolut ingen skulle såra mig... Jag reste en meterhög mur, men efter sisådär 4år började jag självmant riva ned muren, för det var fruktansvärt ensamt bakom min mur... Nu har jag lyckats ganska bra... På ett sjukt sätt är jag stolt att det gör ont, det betyder ju att jag faktist har lyckats... Jag har känslor men hur pass mycket självplågare är man... när man återvänder trots att man vet hur det går... Snart kommer telefonen ringa och han kommer fråga om ja hade kul igår och berätta om sin nya tjej... Jag kommer gratulera honom och ge honom råd, när allt jag vill göra är att krypa upp i hans famn och få en kärleksförklaring... Nu måste jag hitta ett sätt, ett bra sätt att arbeta mig genom alla känslor och i slutändan stå utan mur... Utan mur, utan att utsätta mig för honom igen... Får se hur det går men muren SKA inte upp igen!!!!




Hej 2006 HÄR KOMMER JAG!!!!!!!!!! Tors 29 dec 2005 15:18 Övrigt, 11 läsare totalt

 

Nu e julen äntligen över och det känns som man kan börja slappna av... Hann inte se mycket av julefriden men hade oftast trevligt... Börjar bli förkyld igen men hoppas tjocka raggsocker och c-vitamin ska jaga bort monstren!!! Är trött på att avra förkyld och uttråkad nu, vill ha ljusare gladare tider med mycket skojj och stim... Men det är klart, med revyn i Falun och Viksjöfors för dörren, spexets träningar, ännu en rolig grej är jan 21(de införstådda vet varför:) Tranan beware Frida is coming!!Sedan naturligtvis,... LÅNGFREDAGEN Den sköna... nej våren kommer och med den ljusare tider... det får vara slut på alla dumheter!
Hej 2006 HÄR KOMMER JAG!!!!!!!!!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0