Mera fotont å borlänge, falun å uss...

Hade en väldigt roligh bussresa dit när vi sjöng, skrattade och drack en hel del och när vi kom in(kvart i tio för då tyckte våra överkulor och masar attvi skulle gå in) fortsatte sången och den glada stämningen, det var härligt med en äkta kåranda och det pratades en hel del med massa olika folk från falun=) tror visst jag och två till ska väg och plocka svamp någon dag, om det händer skulle det vara svinroligt för jag saknar skogen och lugnet där... kanske för att jag snart supit i fem dagar och snart är det dags att forska i var vi ska roa oss med detta tilltag imorgonikväll...Då även den gula tröjan blir obligatorisk igen... man har ju sluppit den ett par dagar nu....
Japp nu värker fötterna ännu värre... ändå är det inte värre än en av dessa mystiska borlängemassar i solglasögon och overaller... Han eller snarare den eftersom de med denna utstyrsel är totaslt könlösa snubblade å gjorde illa foten,(jaja så går det när man har solglasögon inomhus) eftersom jag är en snäll kulla från falun och inte en elak mas från Borlänge hjälpte jag denna DET till vad jag fann mest viktiga(BAREN) och det DEN fann mest vikiga(DANSGOLVET) och vi roade oss trots en fotskada. kvällen fortsatte mycket i dessa märkliga könslösa varelsers tecken, de nickade mystiskt till en och pratade en del med en... en del trodde man var nolla/blåbär och så men det tog man snabbt av dem och trots rivaliteten som många av mina masar och kullor mötte fann jag de flesta borlängebor, med eller utan solglasögon väldigt trevliga. De är otroligt effektiva i sin maskering men deras röster avslöjar dem, därför återsåg jag vänner... eller nej jag återsåg dem inte för de var sig inte lika men jag träffade dem iallafall vilket var kul för det är lång mellan varven. Finner det roande att dessa MAASAR(otroligt viktigt med två A:n) inte får skratta vilket gör att man mer än någonsin jobbar hårt för att få detta att ske... Undrar lite varför ja inte är fusknolla där, helkul att försöka få dem att spräcka fasaden...:Kanske därför ja inte är det, vore svårt att inte börja roa sig på deras bekostnad:)
 zja vidare med kvällen, bussen hem gick kanske inte lika mycket i festandets tecken eftersom vi var trötta och ganska slitna men väl i Falun tävlingsgick jag till statiol(och mat) med de flesta i kårbussen och nu sitter jag(Enda gången ja vunnit i mitt liv) mätt och belåten och sammanfattar dagen, tittar på will och grace och planerar att sova de oskyldigas sömn=)
Kan tillägga till Frida att ett prov jag nyss gjort vart underkänt och ett omprov kommer att ske nästa vecka.=)sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0