Tja!!

Nu har den årliga HELGEN börjat... den började lite fint med en tur till bollnäs och inhandlande av denna helgs alkohol.... lite konstigt dessa helger i mitten av augusti där det drick inte fredag och lördag utan lördag och söndag... väl hemma igen och fulla bilen med grejjer(nej allt var inte alkohol) så lastade vi ur och sen kom syster yster nr 2 och 4 hem... med sina telningar... syster r 2 och jag sydde lite k- tåg (gick sådär, skojigt fult blev det och ja... bhstorleken på den madamen är nog dubbel ff eller nått.. och sedan när lugnet åter lagt sig placerade vi ut det där vinkylen som mor ska använda när hon gör grönmögelost(som förövrigt är underbart god och rekomenderas varmt!) Nu är klockan nio och kvar av dagen är inget... morgondagen blir lång och ganska plågsamt rolig skulle jag tro... halv tio börjas det, då kommer syster nr 3 och vi ska på marknad, 11 är det sista karnevalstågsträffen innan SÖNDAGEN (och grand finale!) sådå ska allt fixas och trixas... det återstår mycket att göra! Runt 7 träffas man hos Eva S och äter smörgåstårta och börjar dricka... sen beger sig hela familjen wedin/(& alla andra på festen) utom syster 4 på parken på cykel...(jajamen de gravida ska med=)) och lyssnar(nåja vi vet ju hur det brukar gå för mig) på Persons Pack och snackar med gamla kompisar, fiender och överhuvudtaget har en trevlig kväll... förhoppninsgvis hemma igen runt 3 på natten... sover... upp å återträffar karnevalstågsgänget, äter hämtmat, gör klart det sista på vagnen och beger oss till... ja ÖSA området där alla andra ekipage oxå är... sen skålas och är det nervöst i en timme innnan avgång.. Lagomt rund under fötterna hoppas jag anlända(utan att ha ramlat av vagnen en enda gång) 15:45  i forsparken där prisutdelning och helgen avslutas trött och slut 18.00 i badkaret med en sista rom och cola innan man slocknar i sängen.... Underbart späckad helg som ska bli kul att få uppleva igen=)



Så då så... ska lägga upp lite bilder på inköpen idag och de där sakerna som jag och Carina syr på-.....åsså lite annat trams..
.
Karnevalstågstider....



Vinkylen=)




Ett av köpen idag=)  Vacker... tilltalar min glittriga sida...


Lägger upp en bild på katterna oxå... första gången på lång tid jag träffade dem idag... de har blivit riktiga jägare så enda gångerna man märker av dem är när de har tappat en mus och vill ha hjälp att få fram den under mattan eller dylikt.. eller när de lämnar sina rester till mig... men nu var de inne en sväng och åt innan det är dags för jakten...


Merry/Grålle


Pippin/Tiger är svårare att fånga på bild men efter mycket övertalning fick ja en hyfsad...



Pippin/Tiger






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0