Apråpå ålder...

mmm nu ska jag göra nått jag aldrig trodde jag skulle göra...
Det finns lärare som har inspirerat en, som man i utbildningen använder till och tänka, så vill jag vara, sån vill jag bli! Sen finns de de lärare som man skulle vilja sätta sig ner och fråga... :- VAFAN tänkte du på?? Hur i helvete kunde du göra så?
Det är just en sådann lärare jag tänker på idag... hennes enda sak hon nånsin gjort bra är att hon faktist lärde mig läsa och skriva... Det ska hon oxå ha tack för, men nu kommer det... Du hade rätt, den diskussionen vi hade för 12 år sedan om menlösheten i att lära sig fonetisk skrift var felaktig... Det tog TOLV år och jag minns inte ett skit av det du lärde mig, men jag erkänner... Du hade rätt, i fortsatta studier behöver man kunna fonetisk skrift... Hade du sagt att det var på högskolenivå, ja då hade jag kanske inte argumenterat mot dig... Bara sett menlösheten i det och fortsatt skribbla dina tecken... Nåja idag, tolv år senare har jag haft ett fonetiskt tecken prov å en sak säger jag dig, klarar jag det så beror det inte på det du lärde mig för tolv år sedan.. SÅ det så!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0