Fredag lörda söndag

så börjar det om igen då... denna karusell som kallas livet och som går sitt lugna lilla lunk här i falun... Man gör inte mycket, jag är galet osocial just nu och känner inte alls för att vara kåraktiv just nu, känner inte heller för att träna(fattar inte hur nån kan tycka det är kul) och mycket mer än så finns det inte att göra i Falun... Falun är ungefär som Alfta ibland... samma människor(inte för att jag faktist försöker hitta nya heller) samma fylla och samma områden... Skolan känns som antingen totalt menlös(eftersom jag faktist inte kommer klara av att bli en lärare, det blir mer och mer tydligt) till småskola... Jag ringde just mamma och hon frågade om det var mycket snö här... jag fick dra upp rullgardinen och titta...Tydliigen har jag inte varit ut idag heller... nej det är tydligen mer snö i HÄlsingland än här..Sen frågade hon sådant där jobbigt som när kommer du hem till jul och vad vill du göra för att du ska få julkänslor? Ta mig 15 år tillbaka i tiden kanske? När syskonen bodde hemma och man kröp upp i skinnsofforna, käkade aladinlådan och väntade på kalle... Ärligt så betyder nog inte julen lika mycket, fler och fler traditioner plockas bort och kvar blir bara alla måsten... Julen handlar nog mycket nu att skapa magi för mina syskonbarn... Så att de får uppleva julen och känna att den är mysig och trevlig den är när man är liten=)
Målet för veckan är att Jag måste sätta mig ner och tänka vad jag vill, vad jag ska göra och hur jag ska göra för att komma dit...Det kan ingen annan göra, det kan bara jag göra... jag hatar att bli vuxen!
Ska även handla de få julklappar som ska inhandlas, läsa två böcker, skriva seminarieuppgiften, ha muntlig engelska två gånger och svenska som andraspråk en gång.. Nästa helg är sista helgen i falun på ett tag, då är även utspark och sådanna viktiga saker... så kommer då frågan, ska man åka hem för därhar jag en liten tjej som fylller 7, hon är dessutom hemma hos oss eller ska jag bli kvar här? Tunga, tunga frågor som måste ha ett svar=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0