hönsmamma..

Ja nu har det hänt... Jag har fått fjädrar, en näbb och en liten kyckling... Ursöt är den och grågula små fjädrar... Den är bara en dag gammal och mamman till denna lilla sötnos är en gås... Vart ju en myskanka kvar efter de mystiska ankförsvinnande och i brist på annat att göra har denne anka ruvat... ¨på vad vi trodde var ankägg men tydligen har någon höna smygit sig in och lagt ett ägg där... Så resultatet blev att idag, några dagar före innan myskanksägg kläcks kläcktes denna sötnos... & en anka och en höna pratar inte samma språk--- Så ankan har totalt ignorerat lillen förutom att han fått krypa in och värma sig ibland... Så ikväll beslutade vi att börja agera föräldrar åt honom... Nu har man ju turen att hönor är enkla föräldrar... ja om man nu inte råkar ha en fjädrar för då skulle det bli jobbigt.... får bli en värmelampa, en låda och en massa flugor och ägg....sött som fan! Jag hoppas vi får några ankungar ox¨å... uppdatering kommer----

Varför jag inte har kort just nu är enkelt... en seg dator här hemma som inte klarar av det--men snart får jag teliamobilbredband...så då kan jag skriva ute i min gammelgård=)

Annars?? JÄVLIGT less på kopparstadens jävla internetsystem som slarvar bort mina intresseanmälningar... har klagat men eftersom ansökningstiden har gått ut kan de inget göra.... FAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0