Nu kör vi...

Jajemän nu är sommaren på gång... Vi har haft vårat första karnevalstågsmöte för i år och det var oväntat kreativt!!! Har redan anmält vad vi ska ha och börjat flumma med ideer.... oj vad vi kommer ha problem att hålla kläderna, vettet OCH humorn över bältet... 7 tjejer på g kan man säga=) Tåget går av stapeln stormässosöndagen och om man nu skulle vilja se ett helt sjukt tåg börjar det klockan 15 och är ungefär 45 min... som åskådare är det kanske en kort tid.. för oss som agerar är det de längsta 45 minuterna på hela året.... ja kanske slås det i år av de 6 minuterna jag sjöng men vette fan... Året vi var LORDI var plågsamt... plågsamt men fantastiskt roligt=) Vidare har vi idag tagit in våra 10 första hövagnar... ja det innebär att det bara är 60 kvar ungefär... mycket.,.. ja ganska men oftast väldigt roligt med massa trams mellan vagnslasterna... ska dessutom skylla på mina älskade syskonbbarn och åka nåra lass tror ja.-.-- vissa saker blir man aldrig för gammal för... Iallafall inte jag=) Värre är att En kamin ligger å väntar på mig i Alfta, en mulltoa väntar på att bli installerad och som vanligt står jobbet still för att det inte är jag som kan göra det... där mulltoan ska stå väntar vi på mattläggaren, och där kamin ska stå väntar vi på sand och golv... suck!! Men men desto mera roliga saker händer i gammelgården där gardinerna sitter på plats och de enorma borden oxå... Vi har räknat att sisådär 60 kvadratmeter är våran storsal i det huset...resten av huset är oräknat.... där kan man snacka yta att röra sig på.. å nu är dessutom ytan på gång att bli alldeles i ordningställd... Inte bara jag utan jag tror även mina små förfädrar jublar=) I alla fall har stolarna hållt sig på plats och det känns skönt=) Har mjölkat två morgnar nu och så länge det är sådär lättsam sommarmjölkning är även det roligt, men jag tänkte på mina spexkompisar när jag stod och ylade och skrek på korna... En solig dag ville de jag skulle lära dem det oljudet så det fick mig att le för mig själv och komma ihåg många roliga skratt... Fick förresten skäll idag för att jag ser så nöjd ut... hur ska man göra då? Se sur ut bara för att andra inte kan vara lyckliga?? Nej ner med det och mera lycka åt folket!!=) Ska avsluta med att berätta att de 64 betongplattorna är nedlagda i bersån och eftersom den är rund och betongen skulle läggas i en romb blev det mycket tänk innan man fick börja... tog faktist bara en eftermidddag och vi var två och en halv(en treåring och en 5åring får bli en halva) så nu kan man stolt sitta i bersån och fika.-. och det ska vi göra nu för nu startade höfläkten och den representerar Juli och den underbaraste tiden på sommaren har börjat. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0