Snabbis

mm bara en snabbis innan sängen--- Haft en riktigt kanonhelg=) varit i Söderhamn och varit med Malin och Lo och festat och snackat en massa goja... jag skymtades dessutom på dansgolvet ett par gånger även om mina tankar nog var ganska onärvarande så hade jag kul... I slutet blev jag bortsåld till den enda hetero killen på stället... till å med han tackade nej så efter det drack vi upp vår cider(öl eller vad vi nu hade i glaset och drog hem) =) Kul var det i vilket fall, flumma kan man göra och ha jäkligt kulll På vägen hem handlade jag tre par jeans och en bikiniset som så länge jag inte leker kull, vattengympa eller liknande förhoppningsvis stannar på=) Väl hemma sorterades det fotografier i gammelhuset så nu har vi koll på iallafall en del av människorna runt oss... Massa kort på de som stack till amerika i början av 1900 talet... Skulle så gärna söka efter dem, känns häftigt att veta att i Amerika springer små små personer runt och har utspätt Norrbyblod i ådrorna... vad som är ännu häftigare(tycker ial jag) är att deras ättlingar skulle kunna ta ett av breven som min mammas farmors mor skrev och kontakta posten för uppdatering var Norrby no3 ligger och komma och hälsa på--- och här står husen... nästan exakt som de lämnade det för över 100 år sedan.... Skulle vara så HÄFTIGT framför allt nu när gården börjar bli så fin och representativ=)


Förresten, som jag tar hand om kycklingar, så blir jag nog ingen... vaddå nog? Nej jag blir ingen bra mor... Den blev uppäten av höken... Funderar på skjut gräv och tig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0