Grå, röd och svart... jag ska måla hela världen lilla mamma..

Japp s¨å känns det idag, när jag börjar dagen med att sumera lite snabbt vad som ska målas... jag skriver vad som ska målas, för skriver jag vad som bör målas ja då är vi inne på båda husen, sommarstugan, två lader och ladugården... Så nej det varken orkar eller kan jag inte ensam så därför får det bli det som ska målas.. Så idag åkte vi till Ekmans(Alftas lokala färghandlare) för expertråd... Så efter lite dividerande kom vi hem med målarfärg i stora lass.. Så nu är första lagret i toavagnen målad(hädanefter kallad annexet) röd och svart ska den bli--- grått golv men det ska vara matta... Sen är det en liten kur, den ska vara vit  på insidan i bets och sen ska den vara fisgul ¨på utsidan med svart tak och vita detaljer... vidare har jag ett redskapskjul som ska målas falurött och allrahelst en brokvist som ska målas i de rätta färgerna.. och allt under order av min söta mor....


Jaja... Att måla är kul så inte klaga... men imorse när jag steg upp med min mp3 som jag sover med i gammelgården(är man lite spökrädd ska man ständigt ha ljud i öronen, då slipper man ju höra spökena=))och inte ett ljud kommer ur lurarna... Nu har det ju redan konstateras att jag är galen, så att måla en hel dag utan något att lyssna på förutom sina galna tankar det går bara inte!!! Så hela huset är nu genomsökt och jag hittade inga lurar, och inga av mina närboende syskon var hemma... nehenej.. Så då får det väll bli en vanlig bandspelare då, huvbudsaken är ju att något låter... Iväg och leta skarvsladd, radio, cdbokband.... stoppa i skarvsladden... leta eluttag... Upptäcker att skarvsladden är avkappad av någon lustikurre... troligtvis pappa... iväg och leta ny skarvsladd...koppla i cd, på med bokbandet börja måla... då kommer pappa--- ger mig ett par lurar, jag tackar så mycket och han frågar om han får ta cdn... jag säger ja...han iväg med radion... sätter på mp3n och förbereder mig att börja måla... inser att lurarna inte funkar... snäll som man är hämtar man inte cdn utan målat hela dan i tystnad... men man överlevde det med--- men nog var det skönt kvart i fem när syster kom hem och man kunde hämta hennes lurar!!!!

Apråpå spöken och gammelgården, jag är bara rädd i vissa delar av den... Den består ändå av 400kvm yta så det är olika på olika rum.. ja till å med olika i de olika tidstilarna... En del går jätte bra hela dagar och nätter... andra vågar jag inte ens tänka på gå in mörka nätter... Ett av de ställena är ett kök från 1920talet... Jätte mysigt dagtid, mindre kul nattetid.. och för tillfället jäklas någon med mig därinne--- Jag går och lägger mig, stoppar i eller skruvar på datorn och lyssnar på något och stänger av lyset... Sover... Vaknar... Varje morgon har jag i det huset en morgonrunda, mest för att se vad som behöver göras och se till att inga av älsklingarna till katterna ställt till med nått... och visst kan de det... de kan både välta stolar och släpa in döda djur---- Men kan de flytta stolar?? Varje morgon ställer jag en stol vid köksbordet och varje kväll(innan skymmning) tittar jag att den står vid bordet... och likaledes står ändå den förbannade stolen vid vedspisen på morgonen efter... Rimlig förklaring mottages gärna!!!!!! Nu har vi haft sådanna som ser spöken och de har sett--- Bland annat en gammal dam som sitter vid den spisen, men kan hon inte använda den stol som står där?? Måste hon jäklas och ta en kökstol?? nej hon verkar så rar s¨å jag tror hellre på Jonke... Han var ingen rar man när han levde så han tycker säkert om att flytta stolar och jäklas! Vad som oftast behövs när de bråkar med en är att de känner sig orolig och vill veta vad vi har för planer--- Så jag antar att om stolen står s¨å imorgon kommer jag gå in dit, sätta mig ner och säga god morgon och helt sonika berätta vad vi gör... så ser vi om problemet försvinner.. För övrigt kan jag säga att jag redan säger hej och hej då när jag kliver in där och god natt när jag sover--- Galen?? Japp absolut, men hellre ett hej och hej då för mycket en sura spöken som man sover med=)

Dags för övrigt att sova...natti... Bilder på målningen blir en annan dag!

Kommentarer
Postat av: Angelica

nämen susann! coolt har ni spöken, shit pommes du måste va jätteskraj??!! prova att bära ut alla stolarna och se om spöket burit in dom sen på morgonen. glöm inte att blogga om det sen!

2008-06-17 @ 08:58:44
URL: http://angie1986.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag fattar inte att du vågar sova där, skulle nån spöke flytta möbler hos oss skulle jag vägra komma in i hela lägenheten aldrig nånsins i mitt liv. Du är min nya idol :)

2008-06-17 @ 10:55:11
URL: http://jonnax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0