Midsommar


Midsommaren kom och gick.... Jag hade tänkt plocka 7 blommor, gått i 7 korsningar och över 7 hagar under tystnad men det glömdes bort... Lite synd men kan meddela att jag drömde om en prins ändå... Han har de mest bruna ögon man kan ha, med långa ögonfransar och ett busigt leende och glimten i ögat... Allt som jag vill en kar ska ha med andra ord.. Problemet? Ja han och jag är släkt med varandra... ¨å inte hjälper det att det är 21 år emmelan oss.. Inte så farligt?? Nej kanske inte om det inte var så att han fyller 4 nästa gång... Nåja jag letar vidare efter en lite mera vuxen kille=)


Annars  då?? Jag och Frida var hemma hos henne och grillade god mat och lite att dricka.. Jag var nykter ifjol så nu var hon nykter och väl mätta och belåtna begav vi oss till Mållongen där min kusin firade midsommar med det gänget... Mycket skoj var det, drack lite mera, snacka en jäkla massa skit och på hemvägen när vi tog omvägen över Max som tyvärr var stängd begav vi oss hemåt. Båda lika trötta å slitna konstaterades att vi skulle avsluta dagen... Mötte dock mor och far i dörren och de knäckte whiskey flaskan... och plötsligt var klockan halv 4 på morgonen och jag och mor satt och diskuterade världsproblemen.. När vi dock hade kommit till en punkt då vi knappt förstod varandra eller orkade hålla kvar en tanke vinglade vi i sängs... Sen sov jag... hade ingen klocka i gamelgården så när jag kliver ur dörren på morgonen och ser att kossorna kliver ut.. suck! Klockan är alltså bara 7... går in ändå och med förvåning ser jag uret stå på 9.30... flyger fram till fönstret.. nej det stämmer korna går ut--- två timmar försenad alltså-sådanna gånger är det skönt att inte vara ansvarig i lagården så inte tomtarna blir arga på mig=) Korna lider ju inte direkt på sommaren när de redan är ute och kan beta i väntan på mjölkning... Sov större delen av dagen och lyssnade på 3e boken om Harry Potter... börjar bli tjatigt nu... sen åkte jag på traditionsbunden krocket match och grillning=) Kul var det även om en annan av mina kusiner som var där fuskade sig till seger så hade vi en glad och rolig kväll... men gud vet var de fått den där tävlingsinstinkten ifrån... jag har då inget utav den=) Kan tilläggas oxå att vi sjöng snappsvisor... VARFÖR gör man inte det mer!!!! SÖRJER!!!!


Kvällens citat:

Han hade lungogramofon....(I den oskrivna Manual som borde följa med när man stiftar bekantskap en viss mors kusin betyder den meningen lunginflamation)


Kvällens dumhet:

Alla saknade sillsalladen... ingen vågade fråga efter den--- Resultatet blev? Ja att sillsalladen åts med grillköttet istället... mycket gott men inte riktigt rätt...


Kvällens samtalsämne:

Nånting om nån häst som galloperat 30 m innan mållinjen och hästen ledde stort.. resultatet blev diskvalicering och hästägaren var på festen... det diskuterades en hel del-men det var lugnt, jag fantiserade mig bort då...

I veckan eller kanske helgen ska jag väg till Falun och hämta de där grejerna som jag har glömt(KLUMPIGT) så då får man väll se om nån i Dalarna har lust att fika eller om alla har åkt hem till sina sköna gröna hemhagar... Annars står det bara vedkapning på veckans att göra lista--- inge kul men vad ska man göra? Måste göras om man vill ha varmvatten.. å det vill man jU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0