Sommarlovet startar

Igår kom jag till alfta... och innan vi ens var hemma med lilla flyttlasset plingade telefonen och vi var bjuden till Svens för där var alla syskon och syskonbarn.. Naturligtvis pallrade man sig dit och blev bjuden både på mat, saft och kramar från syskonbarnen som saknat mig:) Sen packade man upp och flyttade ut i gammelgården... Å kröp i säng.. sen stormade det, och det stormade så grymt att man vaknade och trodde halva huset rasade.. tills man insåg att det var dörren som slog... Gick in i andra huset och hittade två vettskrämda katter som aldrig någonsin hört eller levat i blåst... tog med dem ut och de hellyckliga att jag var hemma(de hade missat den detaljen i deras enorma jakt på möss) stannade de och var både pratsjuk och jätte söta... Vaken mellan tolv till 2 och lyssnade på blåsten men somnade sen och sov... och sov.... helt underbart att vakna i ett svalt mörkt rum i den sängen!!!! Älskar gamla gårdar, när de har moderna sängar och varma sköna täcken:)


Idag har jag roat mig med att hälsa(nej förlåt, dödat) ett antal spindlar i samma veva som jag tog ner gamla(de var så fröna att de föll i bitar) gardiner och satt upp nya bomullsband och förberett för uppsättning av nya gaardinger:)
Sen kom vår hund och jag började klappa henne... till min stora förfäran har hon börjat lösa lite hår... problemet är att när en stor hund som Biggan börjar lösa LITE hår... då har man jobb i två timmar... och det är exakt vad jag gjorde resten av kvällen... borstade, borstade och åter borstade... men nu är hon vacker och känner sig lighthaired...(uttryck från Davern Kennel) och springer runt som en galning och jag känner mig nöjd med dagens jobb... perfekt början på en sommar:)


Stor hund                                                                            =                   Mycket hår!!!

Kommentarer
Postat av: WilliamJohansson

Men tjenare Susann! :D

Blir du i Alfta hela sommaren? /WJ

2008-06-10 @ 14:11:35
URL: http://vonfantasy.blogsome.com
Postat av: Angelica

oj jävlar vilken hårboll!!!!

2008-06-11 @ 14:03:29
URL: http://angie1986.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0