städmåndag

image25
       
Jajemän denna dagen städades det... å städades... å när vi städat allt vi orkade så musten gick ur oss satte jag å Veronica oss å glo på tv... ... Vad städade jag då... började med helgens disk.. som av någon skum anledning innehöll hur mycNket glas som helst men bara några tallrikar.. syntes vad den helgen handlade om. sen rengjorde jag plåtar.. å rengjorde dem igen och igen... Testade all, från ajax till tandkräm och salt vinäger, ättika... Sen tog jag alltihop samtidigt och bara skrubbade. då gick det bättre.. tre timmar å två plåtar å ett galler senare var det äntligen över.. Och jag gick över till att frosta av kylen.. perfekt när man var varm:)

Nu sitter jag och tittar på Fantomen på operan och minns tillbaka... Tillbaka på en liten Susann när hon hörde Fantomen första gången och hatade den, då var jag runt tio år och min syster fick i 18present åka till Sthlm och se den.. sen spelades den skivan till förbannelse, det var inte då min otroligt dåliga relation till musik startade, den startade långt tidigare men den hjälpte inte direkt... Sen såg jag en av alla dessa versioner av filmer som finns och den älskade jag... såg den ofantligt många gånger.. Så går åren och jag börjar åttan och några kompisar sätter upp denna musikal och jag ser den... å blir kär!!! (nej det berodde inte enbart att jag hade värsta kruschen på en av skådespelarna...) Sen dess har den funnits av och till i mitt liv, det var den som fick mig att åka till england och jobba.. det var den som fick mig att gråta när inget annan nådde mig.. det var den som fick mig att hissna när jag såg den för första gången..NU är man lite äldre och klokare på många sätt men musiken når mig alltid.. Den ger mig olika känslor, för övrigt enda gången jag förstår när folk säger att de påverkas av musik och känner den.. jag är så pass tondöv att det inte händer mig.. särskilt ofta.. men musikaler och enstaka annan musik berör mig på flera plan... just ikväll gör fantomen mig nedstämd.. men nästa gång blir jag glad av den...
image27

Klassiska bilder från The phantom of the opera(bilderna är tagna från (thephantomoftheoopera.com)
image26

Nu kommer nog folk att glo på tv å bryter min depression hoppas ja.- för annars kommer det bli en lång kväll,,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0