Jaha ja... ...




Jaha ja... Jag glömde alldeles nämna att jag dagen innan midsommar var på kulturteater... spelad första gången 1740 och skriven av en ryss... Äkta comedie el artie... eller liknande... Var det roligt??? ja då... Småmysigt att sitta och njuta och titta på klassisk teater med allt vad det innebär med ombytta könsroller och överspel och prat till publiken... Ibland så ville ett omstart slinka ur munnnen och ibland ville man snabbspola... Men om ni någongång får chansen att gå och se teater i Järvsö träteater så tacka inte nej... för från första sekunden man kommer in där till sista minuten man lämnar är man med i en upplevelse.. man ser inte teatern man upplever den med alla sinnan... och visst, From Olle som spelades där för många år sedan och shakespears Trettondagsavfton var bättre än Två herrars betjänter men en teaterupplevelse är man garanterad om man orkar masa sig till Järvsö=)

För en bättre recension kan ni alltid läsa vår lokaltidning Ljusnans länk nedan... en skojig grej är att en av deras kulturreportrar ibland jämför lokala revyer och deras kvalite med Galenskaparnas revyer och kräver ungefär samma standarrd... Extremt intressant eftersom en viss skillnad i erfarenhet och tid ligger bakom dessa shower... Ej att föringa en lokalrevy eller amatörteaters produktion (jag om någon uppskattar deras jobb) men det är endock en skillnad att spela teater för roligt och som jobb... Och jag undrar om man inte återfinner en högre grad spelglädje på en amatörteaterförening en hos de som har det som jobb--- inte vet jag men det är en teori...

Hittar inte länken just nu--- ta en titt på deras hemsida istället då....
där står ial en massa om handlingen:) (där har jag oxå lånat bilderna)

http://www.gavlefolkteater.se

Idag har jag kapat ved,... sen så bestämde vi oss snabbt för ett annat projekt... Ni som har missat det, jag bor på en stor gård och jag har hela husen full med grejjer... Så efter att blivit inspirerad av en bild i tidningen Land gick vi upp och tog En av våra tre vävstolar och splittade ett bord, letade fram gammal markisväv, grävde fram gamla bänkben och ner under laduården och letade breda golvplankor... Efter lite funderingar, och användande av min favorit skruvdragaren och lite mer funderande har vi nu en kanonhäftig utemöbel att fika i=) Inte dumt att ha ett helt varuhus... bara fantasin sätter gränserna!!!=)


Dagens visdomsord(TA till er alla som finner livet jobbigt just nu)

Sagt av en kompis mor många gånger!!!

Det finns inga problem, bara mer eller mindre svåra lösningar!!!

Sen har vi ett annat oxå--- sagt av ovannämda betjänt!!!

"Jag kan väl lika bra tjäna två herrar som en! Två arbeten, dubbel mat och dubbel lön! En dröm!"

Kan tillägga att han och jag har samma uppfattning om mat=).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0