Början på starten

Jaha... vet inte hur många bloggar jag skrivit i mitt liv, fast i dagböcker då...
Min första skrev jag nog när jag gick i 4an och då berättade jag om hela min familj...
Det tänker jag inte göra här... Om man tar ett helt vitt papper å tänker sig att jag ska skriva det första som kommer upp i tankarna... ungefär så kommer den här bloggen skrivas...
Jag kan börja göra en kort presentation av mitt liv som det ser ut idag, imorgon och om man har tur kanske nästa vecka... Livet ändras snabbt och oftast är jag bra på att bara hänga på och göra det bästa av situationen:)

Jag är 25 år och är studerande på högskolan dalarna, där jag försöker avsluta min utbildning till lärare och som alltid när man närmar sig slutet på något så är(iallafall jag) osäker på om jag faktist bör bli lärare... Men nu är det bara ett år kvar så nu blundar och kör jag... Hemma är nog mest Alfta, en liten by i skogiga hälsingland där jag tilbringar tiden i våra två stora hälsingehus som jag omväxlande renoverar, städar och trixar med.. Mina föräldrar driver ett jordbruk som jag oxå deltar i när jag känner för det... I det stora hela består mitt liv av väldiga kontraster och detta trivs jag utmärkt med.. Ena stunden är jag full i 130 årigt damm å nästa är jag fullt uppklädd på krogen dansande foxtrott eller bugg om jag får bestämma:) I Sommar ska jag bo i Hälsingland och hjälpa till hemma och det är det som jag  troligt vis kommer skriva om...

Denna helg har varit intensivt festande blandat med stress, ångest och fruktansvärt mycket skratt.. Vi har avslutat ett årsproduktion av dalarnas högskolas studentspex och det gjorde vi med bravur, grill, levande musik och en massa flytande föda gjorde kvällen perfekt.. Sen avslutade även Borlängestudentkåren med sin årliga slutfest igår och även det var skoj. Om man ska räkna kvarvarande fester är det nu bara två kvar här i Falun innan det är dags att packa ihop.. Packa gör mina rumskompisar för fullt för de ska flytta ifrån mig nu efter tre år och börja samla riktiga  vuxenpoäng, det ska bli spännande att bo själv för första gången i sitt liv samtidigt känns väldigt konstigt att vi nu står där och ska skiljas åt. 

Helgens citat:

MEEEENNNN SUSANN.....(namnet kan bytas, fast det var tydligen inte lika bra betoning då)

Helgens dumhet:

Att dricka grogg till nattamaten i sängen halv 3 när man kommit hem från festen... varför gör jag så??

MIssa bussen hem från Borlänge.. Ja jag är ju bara 25 så lära sig klockan är tydligen svårt!

FamiljenAlftas stora problem:

 Få ut korna på sommarbete innan det är dags att ta in dem för mjölkning...

Få i tre åringarna mat så man faktist kan prata med barnens föräldrar utan att 3åringarna gör det 3åringar gör bäst...

Familjen Faluns stora dagsproblem:

Katthår, spisar och skola... Packning...

Dagens filosofi:

nehe--- sån finns inte för dagen... dagen efter funkar inte sånt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0