gåtorna tre i norslund.. å lite bokreflektion

Läser just nu en serie om Rajja av Bente Pedersen och all ära åt den, den är bra.. Kanske inte i klass med Isfolket men någonstans mellan Isfolket och harlequinböckerna kan man nog hitta denna serie.. Men varför måste författaren ha så dålig fantasi vad gäller namn?


Raija som är huvudpersonen gifter sig med Rejjo, och de bor, hör och häpna i Rujja.. Kom igen!!! Inte ens jag är så fantasilös när jag hittar på fignerade namn till mina seminarieuppgifter... Det är i klass med Sagan om Ringens namn... Få se här nu.. Jag har en ond man som levde för några 100 år sen som heter Sauron... Vad ska jag döpa magikern som förråder de goda i hans namn... Ja just det Sauroman.. Det kommer bli värsta överraskningen när han förråder de goda... öh... not! Missförstå inte, jag gillar SoR men just den biten är dålig fantasi...



Tre gåtor i Norslund:

Den stora frågan om vart energin tog vägen... För tre år sen startade vi, alla energiska å studiemotiverade.. Tre  år senare...  På samma plats... Och ingen studiemotivation... Frågan? Vad hände med den och vart försvann den?


Potatissalladdrama.

Hur mycket potatis går det åt åt en potatissallad, var ska den kokas och den största gåtan av alla... Varför köper vi inte bara den färdig?? Mysteriet växer inför morgondagens festande...


Vem är egentligen den där myrornas som alla saker från 51b försvinnner till??

Har starka misstankar att en tjuv huserar i 51bs lägenhet... Saker försvinner hela tiden och när man frågar vart det försvann är den hos "myrorna" eller "banankartongen"... Detta finner jag mystiskt, vad är egentligen banankartonger för paradis som både elvispar och lampor hamnar i och vem är denna myra, som tar allt onödigt men ack så dekorativt skräp i våran lägenhet... Jag hoppas under veckan få mer inside information för att knäcka gåtan..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0