Intryck avtryck

Ibland träffar man människor som gör avtryck, de lämnar spår efter sig och flera år senare när man tänker på dem minns man och tänker på dem... Sådanna människor är speciella, de har berört en.. Ibland är det ett positivt beröring... Att man delat en händelse, ett skratt eller ett ögonblick..En tillfällig bekant som kommer in i ens liv och lämnar den likafort men lämnat en hel del av sig själv... Ibland är det människor man utvecklas genom hela livet med, såsom familjen eller barndomsvänner... Men en del är negativa beröringar, att man delat ögonblick av hat, misstro eller ledsamheter tillsammans.. Även det skapar band, de kan sätta sig ivägen när man träffar människan i ett annat läge för allt man gör är minnas det negativa. Vissa människor, lämnar spår efter sig, trots att man aldrig känt dem, aldrig kommer känna dem och det till och med är försent för att någonsin göra detta.. Döda lämnar spår långt senare, de påverkar det trofasta och de levande.. Och inte bara ett år, tre år eller tio år efter deras död utan ibland till och med 134 år efter deras död.. Mina beslut baseras ibland på en man som dött för så länge sedan, än idag existerar han i min vardag som ett mer eller mindre existerande föremål.. Just nu är han inte så delaktig, jag är i Falun och han finns inte här... Men nästa lördag finns han.. Då kommer beslut jag ta baseras på hur han till exempel valde att placera sina verktyg i sin verkstad... Alla människor ger inte avtryck hela tiden, men alla gör det någongång... En del långt senare än de verkligen fanns...Jag hoppas att en del intryck från mig är mer negativ än positiv, jag hoppas att i slutet av min existens har fler positiva avtryck av människor än negativa...  

jaha.. då e filosofilektionen slut för idag känns det som...
Idag då? Ja idag har vi sprungit runt och gjort jättemycket, vi har städat, pluggat och varit otroligt effektiva.....

Trodde ni på det där???? Nej jag tänkte väll det... I ärlighetens namn så har jag mest tittat på The new Amsterdam (en riktigt bra serie, synd att den bara gjordes en sesong, melodramatisk och historia.. som en vampyrs bekännelse och Angel fast med en polis:))och varit ut å gått en sväng... Sen då?? Ja det är det jag gjort... Firat mitt sommarlov med en riktigt lugn dg med massa skräpmat....  Nu ska vi göra förrätt, färga hår, steka kött inför imorgon och sen 'r det väll sändags igen... Imorgon... ja då är det en annan dag som jag ser fram mot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0