Juppsidi

Jaha... nu har jag sen klockan 2000 försökt komma ner i badet och nu är det äntligen dags att bli ett vattendjur... Har ett badrekord på 5 timmar, det tog jag förrförra veckan och var underbart skönt:) Ikväll blir det nog bara en snabbis innan sängen:)
Istället för att bada har jag, malin, Malin och Veronica tittat på film... En sjuk sak som hette studio 54 och jag greppade nog aldrig riktigt handlingen men visst fanns det lite snygga killar med:) Hade iallafall en flaschback när det i en scen stå en kvinna som försöker lära amatörer och dansa och hon uppmanar dem att visa attityd... Ett starkt återkommande minne från mina spexveckor är just att jag står på scen, med mygga på och band som spelar... en regissör som hoppar runt och öh-- låt oss kalla det har en väldig energi och försöker få mig att flippa... Jag tittar tillbaka på honom och säger typ... Jag vet inte hur man gör.. jag skulle ju va björne? Resterande av tiden sysselsätter jag mig med att komma på olika(ibland bra, ibland öh-. mindre bra anledningar varför jag ska slippa sjunga) Kom dock aldrig undan men om ni någonsin hamnar i denne persons våld och han försöker få er att sjunga så funkar inte de här undanflykterna men jag välkomnar förslag vad som kan få mig att slippa=)

Jag- Jag vill inte
Han- Du ska....

J- Jag kan inte
H- Alla kan, det handlar bara om att hitta rätt ton

J- Om jag fixar halsfluss, då slipper jag va?
H- Då sjunger du ändå....

Hmm han låter väldigt hård men är snäll innerst inne... bara man inte försöker undvika sjunga:) Hade i vilket fall väldigt roligt hela föreställningarna förutom de där 4,34 som jag sjöng:) Så hela gänget var väldigt snälla och trevliga:) Så det var min flaschback... kommer säkert fler ngn gång:) 

tidigare komentarer om årets och förra årens spex hittar ni på min historiablogg där alla inlägg fr 2000 fram till 2007 är inskriven... lite rörigt å mest sparat för min egen del:)image3

Så här kan det se ut på scen... fast här sjunger jag Williams version av Sjösalavals...

Kommentarer
Postat av: Clownmat (vilket är Malin)

Är jag Malin med lilla eller stora M:et? :D (Himla viktigt!)

2008-05-29 @ 11:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0