Mitt sommarlov

Yes... vi vet redan hur ja sjunger.. så istället skriver jag ner texten på en riktigt sommarlåt som man inte kan ha genomgått runemoskolan ial utan att minst ha sjungit och när man är lite äldre(mimade ju mig igenom resterande tid efter fyran) 150 gånger..För den skulle ju övas oxå... Men nu, efter några år av vila efter den kan jag konstatera att den känns väldigt rätt idag:) SÅ här kommer den skriftligt... Vill ni ha den insjungen rekomenderar jag ngn annan:)

Sommarlov:


Refr1.

Sommarlov vi väntar på

Sommarlov vi snart ska få

Sommarlovet är underbart

Sommarlov vi nu önskar oss alla

Sommarlov med bad och sol

Sommarlov liksom i fjol

Visst är fröken och skolan bra

Men sommarlov vill vi ha.

... Räkna läsa skriva kan ibland bli ganska trist

Men när sommarlovet kommer är det alltid

Nå visst.


Refr2.

Sommarlov med bad och sol

Sommarlov liksom i fjol

Visst är fröken och skolan bra

Men sommarlov vill vi ha.

... Alla i skolan en längtan vi har

Längtan till sommar och soliga dar

Från haparanda och ner till skanör sjunger

Nu alla skolbarn i kör:

Refr1.


Många fina lov vi har

Ja påsk och pingst och jul

Men när sommarlovet kommer

Känns det alltid så kul.

Refr2.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll:)

2008-05-29 @ 20:36:30
URL: http://sannawiberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0