Helgen...

Ja den här helgen blev inte som tänkt... på nå vis alls men i slutändan en väldigt bra helg=) Med en missad buss, en vintetra och en massa tur kom jag slutligen fram till Alfta... Där väntade en bil p¨å mig och med min handelslista började jag på ICA...efter mycket om och men fanns inte grejjerna där så jag begav mig till Hemköp.... ut ur bilen, in i affären, ut ur affären.. hade tappat plånboken nånstans mellan ica och bilen... å 8 stängde ica och nu var den 2 min i... iväg till ica... knacka på och fråga om de hittat nån plånbok men icke... ut igen, japp på väg ner mot parkeringen låg den.. in i bilen.. väg till hemköp och handla mat till pysseldagen.. väl hemma igen snacka jag skit med syster yster störst och det skrattades och lektes med syskonbarn.. I tid i sängs-- halv fyra am somnade jag--- upp 8.. somnade om och försöv mig till halv nio... Sprang ner bara för att finna att även syster försovit sig--- Fixa matlådor, äta frukost och samtala...tio över..vi ska åka 15 över.. Så ringer telefonen..Kursen inställd...vad gör vi nu?? Omgjorda planer, systerystrarna åker med syskonbarn och badar.. jag och mor åker och handlar... vi fick tag på julklapparna vi var ute efter och runt 20:00 satt jag uppe framför brasan och njöt... Läste en underbart bra bok och njöt av helgen... -12 ute och varmt och skönt med brasa inne-- underbart mysig kväll=) drack ett glas vin och kröp till sängs med två katter... snacka om underbart.. Vaknade 9 och drog mig till tio... nu har jag lagat mat och efter vi ätit ska jag bege mig hemmåt till falun, ska bli skönt... bästa helgen på länge... känns som höstmörkret vikit för vintersnön och ljusetoch allt känns mycket mycket bra=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0