Hmmm välkommen till lågstadiet...

Som så många andra har jag börjat ifrågasatt högskolan dalaranas kompetens att lära ut... Vad lär man sig egentligen här och hur enkelt är det att få g?? Hur mycket ansvarar jag för att jag kommer igenom kurserna med tillgodosedd kunskap och hur mycket ansvar har dem? Om en termin ska jag kunna ta emot en klass och faktist ansvara för att lära dem nått... kan jag det?? Borde jag kunna det?? Vad är det som pågår och varför pågår det?? Inte en enda konflikthanteringskurs finns det bland annat... inte en enda??? Sjukt!! Nu till våren börjar en med drama i fokus, men ärligt, drama ped 3 med praktik och uppsats... det kommer man aldrig orka!! Så nu funderar jag på om man inte ska gå ped 3 i Gävle och flytta hem.... ped 3 i Gävle, då får man praktisera precis var man vill i hela sverige och är inte fast med en handledare... man kan flytta hem och bo hemma och praktisera på runemoskolan...eller nån annanstans i närheten av Gävle och bara åka in på seminariumen.  Det störtsta problemet är ju att då misster man alla här... alla på en gång som de så vackert sjunger i Kristina på duvemåla... fast fullt lika svårt är det ju inte att åka igenom Sverige som det var att åka till Amerika på 1800talet men ibland känns det som det... Just nu vill jag vara framma vid krokens slut och se vart den leder... har inte tålamod att vänta, ge mig sommar, NU!!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag röstar på att du flyttar hem och går den i gävle =) och praktiserar hemma :)

2008-11-18 @ 13:37:25
Postat av: Malin

Wtf?!!

2008-11-18 @ 15:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0