I landsproblem nr 2453 A, kap 179, sektion V 3,14 stycke 4

´Jag hävdar bestämt att Familjen Wedin i Alfta försvårar mitt liv som nykter... Detta hävdar jag för att:
1: Vattnet på gården som finns i kranarna äro otjänliga att dricka enligt hälsomyndigheten.
2: Familjens överhuvuden åker bort, lämnar mig ensam hemma utan tjänligt vatten eller ens jos i kylen...
3: Mjölken som finns på bondgården dricker inte ovannämnda person, dvs jag..
4:Detta medför att det enda som finns att dricka i detta hus antingen är otjänligt Eller alkoholbaserat... De saker som dessutom är alkoholbaserade är outblandade.. dvs whiskey, vodka, likörer och snapsar...
5: Jag är törstig... Hur fan gör jag?
(lösning finns ´längst ner på bloggen)


Vidare då.-..
Har haft en fantastiskt rolig dag med Sarah, Carina, Max Matilda och Signe(stina och Elida svek oss) där vi badade, skrattade och pratade så mycket goja=) Sen följde de med hem för att lösa dagens vattenproblem nr 1 som faktist är värre än mitt(ja jag inser att det faktist finns andra problem än mina=)) för under natten hade våra utomhuskor tappat ut 400l vatten och var  nu vattenlösa... Men finns inget som inte lite sammarbete kan fixa så vi bärde helt enkelt vatten uyt i badkaret... sisådär 40 hinkar... NEJ då... däremot lånade vi en 50m lång slang av en mycket snäll syskonpojkvän och stod och väntade medan badkaren fylldes.. inte fullt lika roligt men vatten har de iallafall-.-- bara böna och be att korna inte gör om det... Vi var 4 i ladugården och även om jag in i det bestämdaste hävdar att skönast är det när man är 1 så var även det roligt=) Framför allt går det fort, även om nån ko säkerligen fick lite för mycket mat av en överentusiastiska syskonbarn så överlevde vi:) NU har lugnet lagts sig igen och jag ska snart krypa ner i sängs... Upp vid 5.30 imorgon... jobbigt.. inte direkt men inte störtkul heller..


Lösning: Letar runt desperat i skåpen och hittar en magnus herrljungacider som skulle användas vid fest till de chafförer som kom... öh... ingen sådann fanns så den blev oöppnad... så nu sitter man här, och inser att om man vill brygga kaffe imorgon blir det antingen med radonvatten eller herrljungacider... bara att välja=)

Kommentarer
Postat av: Frida

Erkänn att du höll på att ta till spriten när du var törstig? ;)

2008-11-09 @ 13:52:49
URL: http://hellberg88.blogg.se/
Postat av: Susann

Hade jag haft cola tillgänglig så hade nog whiskeyn legat lite risigt till... men varken vodka eller whiskey rent är särskilt frestande..

2008-11-09 @ 14:52:12
URL: http://harkorhorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0