när andra eventuellt funderar på att stiga upp...

Har jag redan varit vaken i tre timmar och funderar på att krypa ner i sängen igen... bredvid mig sitter en katt som absolut tycker om den ideen... Han har varit på jakt hela natten och tycker nu att vi ska sova samman... det tycker jag med. Har gjort så gott som alla sysslor redan nu så allt som återstår är mellanmålet till korna å det ska ju inte göras fören tio... Släppt ut och stängt in hunden igen med ett grisöra så hon ska hålla si lugn till jag vaknar så hela gården är stilla.. förutom katten som trampar runt mig.. det är sådanna här stunder som jag undrar varför man inte skulle kunna bli bonde... när korna tuggar lugnt på höet och alla är nöjda och glada... skillnaden är ju förstås att hade jga varit bonde skulle jag inte fått krypa ner i sängen nu--- utan då skulle alla andra arbeten ske... åkrarna plöjas, förbereda gården för vintern, kor klippas osv osv... Så nej det är inget för mig, men tveklöst är det mysigt att ibland vara på studiebesök =)
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0