Helgen....

Snabbis bara... japp det avr den helgen det... lugnt... stillsamt... nja kanske inte men likväl ganska nyktert och ganska städat--- så det var skönt=) Började med att fixa och trixa med kalasgrejjer... sådant som hur ska dukarna ligga,.. ska brödet avra på det bordet eller det... och andra lika viktigt triviala saker som man måste besluta om när man itne har vanan inne att annordna kalas, nått som jag naturligtvis hoppas ska bli vanligt förekommande på våran gård. Sen höll vi festen och det var riktigt trevligt, hade inte så mycket ansvar utan kunde ta det lugnt och bara festa och njuta av god mat och gott sällskap. Vid två gick jag in för att vägleda en väldigt full kompis hem från krogen i falun via telefon och vid fem gick jag en kontrollrunda i gammelgården innan jag kröp till sängs.. LÖrdagen var officiell städdag och aldrig förr har jag varit så nära att spy av ångorna från en fest... vidrigt!! Men städat vart det och sedan sov jag och det var dags för badhuset och exotisk planka med karnevalstågsgänget och med dem är det en massa skitsnack.=) gränsen mellan vulgärt och rent ut sagt snuskigt är hårfint i den här grupppen så det är tur alla är på samma nivå... vi har ju ändå fått pris för årets intimaste ekipage så det gäller att lägga ribban rätt=) Efter badandet och snackandet begav vi oss till Linda för intagande av årets karnevalstågsfilm... mmm ibland är jag glad att man får dricka när man är med på tåget.... Nåja efter ett konstaterande att jag nog aldrig har en karriär inom gynekologyrket och carina troligtvis inte skulle vara så snäll tandläkare såg vi förrförra årets film då hard rock halelulja stod på tapeten och man mindes en mycket svettigt påklädd dag med mycket skratt och en del tårar... UNder detta maraton låg jag delvis på golvet vridande av ryggont vilket jag inte är van men efter en vidrig blandning av alvedonbrus och alkohol gick det över och jag kunde sova gott=) 

Så lite bilder... tyvärr inte så mycket på festen... etik och moral å sådant med att lägga ut bilder... men ändå..



Öppna spisen får representera festen... Det är ju så att våran gammelgård inte har en skorsten så ingen eld får brinna där... än iallafall!




40åringen får oxå vara med på ett hörn... man får oxå en liten uppfattning om rummet vi är i... ska dock ta kort nån dag när det är feststämmning utan folk där så får ni ser hur det ser ut=)



Höstpromenad på söndagen till badplatsen... Biggan vilar sig i löven.. 



Har kor horn? Nej inte de här kvigorna som är de enda korna som vi har ute just nu... de ser också ut att må bra=)
Andra helgen i november ska jag leka med dem och de andra djuren på gården... får se hur det går... just nu är det en tung tanke men samtidgt är det skönt att bara vara hemma och rå om sig själv=) 


Kommentarer
Postat av: Frida

haha men hur kan du tycka att vi har låg humor ;) haha

2008-10-20 @ 00:05:58
URL: http://hellberg88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0