no rubrik

Det finns inga genvägar i livet, bara mer eller mindre ofokuserade vägar som leder till målet... Problemet just nu är att jag vette tusan vart målet är... eller ens vad jag vill att målet ska vara... Just nu känner jag mest för att ställa mig på ett fabriksgolv och vända bräder och bara vara... få in pengar och inte ha nå krav på tillvaron... Men nu funkar det inte så... så ett nytt mål... hmmm... åka hem och bli bonde är inget allternativ heller... dels så skulle jag få lappsjuka av att prata med kor hela dagen och dels tycker jag det är tråkigt rutinmässigt efter ett par veckor... det vet jag ju för jag har jobbat som det... england är ju oxå ett drömställe men med mr l död och två nya syskonbarn på väg känns inte heller det så bra... allt jag vet är att jag verkligen inte vill plugga just nu.. och att då veta att den enda målbild jag borde ha är just den... plugga, bli klar och börja jobba... och jag vill inte... känner mest för att dra täcket över huvudet och försvinna ett tag... men inte ens det går ju, för ju mer jag sysslar med det, ju längre efter kommer jag och ju mer panik får jag... börjar undra om jag är helt på väg ner i en svacka.. eller om jag redan befinner mig i en och är på väg upp... eller om det bara är så här just nu... jag vet inte, jag vill inte! Häromdagen pratade jag med några om vad jag gör, eftersom jag inte bryter ihop... Sanningen att säga vet jag inte... till viss del sväljer jag det, till viss del ignorerar jag det och till viss del gömmer jag allt sådant långt inombords... det är ingen styrka, det är en svaghet och liksom jag förut i min naiva tonårstid föraktade de som visade känslor föraktar jag min egen totalla brist på att våga visa några mörka känslor, men jag vet inte heller vad jag kan göra åt det. 

Skit samma, nu slutar jag grubbla och riktar blicken mot annat! Mycket mer hälsosamt!! Om vi tar helgen som var istället så har jag redan berättat om fredagen, lördagen spenderade jag hos malin där vi såg på film och drack lite vin.. jag återvände hem tidigt och kröp i sängs... tyvärr bet nog the bedbuggs mig för jag kunde omöjligt sova utan låg och vred på mig till halv 3 eller nått.. suck.. trots att det var söndag var det bara kliva upp och klä sig klockan sju... halv 9 var jag på statiol och väntade på skuts och vi begav oss långt utanför falun och tio av oss dramastuderande drog på oss kläder ala 1899 och beredde oss på en bakdag=) med hjälp av ett grytlock trollade vi oss tillbaka till rätt tid och sedan hade vi en dag full med aktiviteter som var underbart roliga... såsom diska för hand, stöta kryddor, såga ved, baka i vedeldad ugn, laga mat mm... Helt vanliga egentligen superdupertråkiga saker som med drama och lekens hjälp blir så spännande och roliga... och det är I vuxen ålder.. hur det vore att göra en tidsresa med och för barn vågar jag inte ens tänka på... jag vill lära mig MER!!! Jag vill ha en skola full av personal som gått min linje som man kan jobba med.... Så underbart det vore!!

Är det inte lite så att i det här inlägget pratar jag mot mig själv... Skumt men sant.. tror det är så att jag vill lära mig nått vettigt och hålla på med saker jag tycker om och kan.. då e det kul att lära sig=)Föremot att hålla på med saker som jag gör nu, som jag inte kan och som tekniken itne klarar av att fixa till så att man ens kan diskutera med sina kamrater.. ALDRIG mera DISTANS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0