onsdag, torsdag


(Googlad bild)
Japp nu snöar det... ganska trevligt men jobbigt oxå... ite blandade känslor. Men saningen är att snöar gör det... en blöt sörja som nu kommer smälta, komma ner och troligtvis inte bestämma sig fören efter jul och då bara vara ivägen för oss... Nog om det...

Gårdagen var trevlig, den började i staden där grundsmink och alkohol köptes inför den eventuella kvällen, om det skulle festas... nja vet itne riktigtstadiet var vi i men ifall så köptes det alkohol... sagt och gjort... eftersom jag inte sovit många timmar under tisdagnatt var jag ganska trött men i vilket fall så fick jag och malin vår marchorder vid 7 och eftersom vi tydligen är under nån form av maktposition så när nån säger:hoppa. så frågar vi hur högt... så under klagomål gick vi på förfest där jag ganska snabbt upptäckte hur illamående man blir av en liten mängd alkohol och trötthet... tänkte gå hem när förfesten slutade men nej då... lite tabletter och folköl så hamnade man på etage och nu kan jag väll konstatera att det tog 15 år för mig att verkligen tycka att dansgolv är roligt... hade min tidiga karriär på dansgolvet när jag var 10 och efter det har ag verkligen hatat det... tills i april i fjol... sen har det växt på mig och nu kan jag konstatera att oftast har jag roligt på dansgolvet... nått som min kusin och frida fick uppleva förra lördagen och det tror jag förvånade dem lite... Vet visserligen inte hur kul det är när man är nykter men mellan stadiet påverkad och full är det oftast kul... skumt att skriva men dock sant! I allafall så delades tiden på etage mellan altanen(nej jag rökte inte) och dansgolvet och det var en betydligt trevligare kväll än jag hoppats på när jag vid 10 stod och mådde illa med den galna katten på förfesten. Klockan blir fort två när man har roligt(och förfesten slutar sent) så vi drog hemmåt, först hem med malin och sedan till vännen för intag av mat...Han började steka lök, köttfärs och koka pasta.. seriösa grejjer!! Efter ett tag ser vi oss omkring, gud va dimmigt det är trots fläkten...brandlarmet! Upp med fönstret men försent... efter tio min dunkar brandmännen på*pinsamt som fan* och vi går ut till alla andra som står där och väntar på att få klartecken.. JA! det är ett sådant där skojjigt larm som itne bara går i lägenheten utan i hela huset och är direkkopplat till brandkåren... efter ett tag kommer de ut och säger... :- det är lugnt, det är bara nån som lagat mat..
in igen och jag fjantar mig på nätet medan vännen gör en högst onyttig men underbart god köttfärsås, glömt hur gott det är med rikligt med smör och massa grädde=) farligt gott!! Sen snackas det i vanlig ordning en massa skit och dagen gryr.. i säng samtidig som far går upp och mjölkar... nu sitter jag här och har färgat håret hos sandy och dena och är nöjd med resultatet=) Dags att sova snart... igen... imorgon är det fest... igen... på lördag åker vi på kryssning... kul men inte nyktert... igen... natti 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0