söndagen----Premiärdags...

Jaoo igår var en häftig dag... en bra början på ett bra projekt!!! Klockan 10 anlände mina syskon,syskonbarn och syskonpojkvänner och det bars grejjer, pysslades med små detaljer och lektes med barn... runt 11 kallade min systerson en ostkioskbesökare bajskorv vilket var inledningen till dagens skulle man kunna säga... denna "bajskorv" kom upp på gården och visade sig vara en känd radioprofil från radiogävleborg(hasse Persson, håller bland annat i sök och finn på fredagarna) som var ute och åkte motorcykel, eftersom han är en otroligt intresserad människa så ville han se gården och vi visade honom runt samtidigt som vi funderade om det verkligen var han eller inte... när han och hans sällskap var instuvad med mor i ysteriet  sprang vi in och efter lite googlande visade det sig att vi hade rätt... den stora frågan blev, varför kände man igen honom? radioprofiler brukar man ju bara känna igen på rösten, inte utseendet... skumt! Sedan fick vi rast när jag kunde byta om till lite mera passande kläder, min största syster hade folkdräkt och vi andra andra äldre kläder... sen blev klockan ett och till min förvåning kom det folk.... jag guidade, pratade, skrattade och var allmänt social medan mina syskon var på övervåningen och serverade ostkaka, pratade med folk och var allmänt social de med=) barnen skötte sig exemplarisk och lekte snällt(/förutom ett bitmärke och slag) så var de riktiga helgen=) de sista som kom var från våsbovallen som oxå hade öppet hus den här dagen...=) snacka om kul!! de hade haft runt 100besökande, till oss kom det 60 och det var alldeles lagomt å otroligt många med tanke på den dåliga reklamen=)
Klockan 5 var alla slut och utmattade så vi delade ut pizza pengar och alla fick åka hem och äta som belöning för en väldigt lyckad dag=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0