60årskalas...

Ja nu har man klarat av ytterligare en sak.. Far har haft 60års fest och vi döttrar har fixat(ja med mors hjälp) hans fest... 33 personer lagades det mat till, gjordes tårtor, dukades, donade lekar och sånghäften och fixade eu de vie och välkomsdrinkar till... Mycket jobb, än mer tänk och en hel del skratt och tårar kom då kvällen för festen=) Efter att ha stressat fram bålen och lagt upp en plan anlände gästerna.. Sedan rullade kvällen på med mat, kaffe, sånger, än mer sånger, lekar och fika, sen nattamat och mer alkohol.. Tror alla hade det trevligt och jag hoppas ingen gick därifrån hungrig... Det gjorde inte vi iallafall, med den saken ur världen så är sommaren väl och definitivt slut!! Så en kort sumering då, Malins bröllop, Persons Pack, Stormässa med tillhörande karnevalståg där vi hade bandyövergång som tema och kom (öhm) näst sist om jag förstod det rätt.. En riktigt BLÖT stormässa gick av stapeln med blöt både i regnväg och annat.. Fick hämtning av Carina och så vidare.. Helgen därefter var det surströmingsdags där jag intog årets dyraste korvar och hade en väldigt trevlig kväll med massa goda skratt, trevliga samtal och ett gott humör=) Till stockholm har jag oxå varit och haft återförening med Norslundsligan, var stenkul att träffas igen.. Förutom det har jag målat rödbyggnaden med tillörande målarkok, lekt med syskonbarnen, pratat i telefonen, städat ur och tapetserat lägenheten i Falun, varit på Myggstockfestival i Svens, byggt altan i transformator och målat det dasset, grillat, badat, solat, varit i latadar, lekt med Biggan, lekt med vänner samt fixat ordning balkongen...Så frågan är, när ska jag ha tid att inse att jag är arbetslös och måste söka jobb??? En underbar sommar, även om den sprang förbi är till ända och snart kanske jag tar tag i saker och ting... kanske

Kommentarer
Postat av: Frida

Härlig uppdatering av sommar, tänk vad mycket du hunnit med :)

2009-08-31 @ 21:09:46
URL: http://hellberg88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0