Det e så segt!!

Att ladda in bilder på denna blogg men bilder på rödfärgskokande finns på fb... Det är fortfarande väldigt roligt och jag har faktist kokat två satser på 50l nu och en på 25.. Till min stora förvåning räcker färgen längre än väntat så behöver nog bara koka 200l till=) Två sidor helt klara och den tredje har vi målat åtminstånde hälften på=)  Skiljer minimalt i färgkulör men visst, jag som vet var ett kok avslutas på väggen och nästa börjar ser en skillnad... När man däremot är klar med rödfärgen kommer ett mer groteskt jobb... fönstren!! Mor hade matteräkning en dag, 33 fönster ska skrapar(vit färg måste ju tyvärr det, vilket inte falufärg behöver utan då borstar man bara) och konsaterade, att om man målar ett fönster om dagen är vi klara om 33 dagar, om jag och mor målar ett varsitt fönster är det 17 dagar och även om far jag och mor tar ett fönster är det fortfarande 7 dagars jobb... helt sanslöst, för då har vi ju fortfarande inte räknat med släp av stegar, byggnadställningar och min höjdrädsla inräknad..För tillfället är jag stolt, för jag vågar klättra upp,8 meter och svänga över benen och måla i målatställningen.. det tar mig nästan hela vägen upp på gammelgården men den sista metrarna får pappa ta med stege.. För jag HATAR stegar och kan inte tänka mig att stå på en stege,10 m upp, släppa handen och måla.. NOT GOING TO HAPPEN!! Utan jag är nöjd med mina 8 meter och målar där...Det betyder att pappa måste skrapa och måla  vindsfönstren och alla vita detaljet över 9 m(har en LÅNG pensel som når över den höjden... Men är ändå stolt över att min envishet får mig att klara resterande metrar..

Det händer inte mycket annars, karnevalstågsplanerandet går framåt och eftersom det bara är envecka kvar börjar jag känna smått panik över allt som jag lovat att göra men inte gjort... men kommer nog hinna denna vecka...papiermache, here I come=) 

Har just dessutom nyss kommit hem från sthlm där jag och gamla norslundsgänget samlats och haft en kanonhelg.. Vissa människor är det skit samma hur sällan man träffar, när man träffas är det som det vore igår och det är SÅ underbart!! VI pladdrade en massa, njöt av solen och shoppade en del.. Kändes precis som för två år sedan efter ett sommarlov och man samlades igen... Hjälpte visserligen inte min känsla att jag är vuxen och har slutat studera men var underbart att ses... Eric hann jag oxå med och lite konstigt att blanda de två helt olika världar jag haft i Falun men var trevligt=) Nu är det dags att bestämma var jag ska söka jobb och eftersom jag känner att man borde testa storstaden en stund kommer jag nog söka korttidsvik där för boende har jag och skulle vara skönt att vara i en storstad där man faktist känner några... England lockar,men inte på samma sätt... men söker jobb lite överallt så ser jag var jag hamnar... Nåväl.. tack för en underbar helg, hoppas vi kan göra om den snart!! 
natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0