Ja just det...

Vi har fått två nya familjemedlemmar... Och mor och jag diskuterade länge och väl men nu har vi kommit fram till namnen=) Aldrig har vi varit så löjlig när vi tagit emot kattungar.. köpt kattmat i förväg, speciell för kattungar, kattsanden är speciell oxå och vi har diskuterat hur man borde ta emot de små liven... Nu är de här och som alltid är det aldrig som man planerat=) Kaluha och Jameson heter de iallafall... helt emot vad våra syskonbarn/barnbarn vill men det är mors katter och vi bestämmer=) Japp, döpta efter sprit men varför inte=) Hade jag helt fått råda(dvs hade det varit mina kattungar) hade det blivit jameson och mintuu=) men kalhua är mera kvinnligt så det bestämde vi oss för=)De är bosatta i köket, så för första gången sedan... ja jag vet inte när är det inte jag som delar säng med de nyankomna utan de sover själva i köket.. Detta naturligtvis i respekt för min Merry, som efter Pippins bortgång varje natt delar min säng(och jag anser han är min mer än dessa två) och det faktum att katterna är mors och inte mina... Men konstigt är det, vi har itne haft kattungar sedan mina två för fyra år sedan och de skulle ju vidare till falun... Före det snackar vi 1998... Så nog är det konstigt...konstigt men härligt=) Jag ser fram mot att lära känna Kahlua och Jameson och med tanke på att de är 50%norska skogskatter så tror jag de kommer vara vacker som tusan... vacker och busiga=)men just nu är de bara söta... söta och full av bus blandat med lite rädsla=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0