Blandad helg...

Ja det kan man lugnt säga... Men om man ska ta det från början ska jag börja från a och gå till ö som en duktig lärarstudent bör göra...Alltså i måndags började jag min praktik och det har varit en jobbig men rolig vecka och eleverna är små och söta och arbetslaget är snälla och hjälpsamma=) Jag ser fram mot praktiken imorgon och det hade jag inte väntat mig... På torsdag hade jag en riktig myskväll för att fira den braa starten på vfun, lite snack i telefon, badade, läste och bara slappnade av... Kvällen blev sen och precis när jag tog beslutet att sova ringde telefonen... Det är ju jag så självklart svarade jag...Det var naturligtvis Eric och Tino som ringde(bara de som ringer en torsdagskväll 3,30)troligtvis inte Tino som var drivande där inte... Så i all hast(ja jag var trött) så lyckades de övertyga mig att åka till dagen efter (fredag) örebro var en bra ide... Jag var förvirrad och svarade ja.. Så tro det eller ej men jag har spenderat helgen i Örebro med Tino, Eric, Tinos syster och två underbara katter (sorry Tino tänker inte försöka skriva deras vackra namn) Det var skönt att komma från Falun en stund och efter ha gjort studiebesök på Es gamla arbetsplats, ätit och varvat upp åkte vi på middag med tillhörande utgång.. Det var ovant att inte umgås med studenter men jag tyckte jag överlevde ganska bra=) Värre var lördagsmorgon när telefonen ringde och mor berättade att Arvid låg svårt sjuk i Hudiksvalls sjukhus, med ett flertal andningsuppehåll under natten och med sondmatning mm... Första tanken var att kasta sig på tåget att åka hem men insåg snart att det skulle bara bli ytterligare ett problem och i sanningens namn var det itne mycket jag kunde göra... Men vi tände ljus och bad till vad man nu tror på-- Lilla Arvid är nu stabil och äter mat alldeles själv, full med slangar ´men han visar att han är en fighter och nu borde faran vara så gott som över eftersom han klarat första dygnet. På lördagen var det utgång igen, denna gång skulle vi gå med Janas föräldrar men tyvärr fick inte vissa(gissa vem) komma in på Harrys så vi gick till en riktig bratzkrog där jag satt och hade väldigt roligt åt alla där... hmm.. passar nog inte riktigt in där men kul var det... Runt 1 slutade samtliga swedbank kort att fungera så vi gick hem där Tino hade förberett nattamat, musselsoppa... Den var väldigt god även om jag undvek musslorna i sig... Nästa gång ska jag testa att smaka dem med... kanske...Gårdagen spenderades mestadels i soffan, halvt bakfull eller nått... nu är ja åter i falun och seminariet börjar strax...återkommer ikväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0