Undrar ni vad jag har för mig??

Det finns en sak som bara måste göras vid jul och nyår, det har gjorts sedan jag var 14 och genomförs varje år.... Det tar tid och tankemöda för det är en procedur att hinna med men faktum är att hela serien Isfolket måste genomläsas, varje år denna tid... Det är endå 47 böcker så det är inte gjort på en handvändning.... men nu är jag sågott som klar, mycket tack vare att jag fick njuta av en lugn nyårsafton igår när bastu och inte mindre än 6 böcker lästes....nej inte alla i bastun men ändå... Nu ska jg läsa bok nr 46, bok nr 47 har jag aldrig läst igenom hela för den är författarens sista ord... Segt som tusan!! Kan även säga att Nej jag tröttnar inte... Denna serie är inte godkänd av biblioteket(finns bara en enda bok av Sandemo och det är en faktabok) och det har sina orsaker, tror jag som 11 åring fick mer undervisning av dessa böcker vad gäller 6 och samlevnad än någonsin Sigurd lärde mig(biologiläraren). Bra är den i vilket fall, inneåller allt jag begär: Historia,magi, kärleken för djur, människor och familjer och spännande historier med människor som fascinerar en.  När jag inte läst har jag tittat på julfilmer och animerad tecknad film... Just nu är Wall E min favorit och varmt rekomenderad--- fattar inte hur i stort sett en stumfilm om två robotar kan vara så ofantligt gullig och bra men det är den..: Jag önskar alla en GOD FORTSÄTTNING och meddelar att imorgon tar jag bussen till Falun, längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0