Hmm...

Ja då var det tisdag igen och man sitter åter med den jäkla uppsatsen... tidsrespiten blir kort, fredag 18.00 ska den vara inlämnad... känns så konstigt, man filar och filar och är så fruktansvärt trött på den men samtidigt är det ju så att när den är klar, då är man ingen student längre...då är man arbetslös... titeln som alla verkar få när man går ut DU.se...eller inte alla men de flesta... I sommar planerar jag mestadels vara hemma i Alfta även om ett bröllop i Ljusdal och ett besök i Stockholm på höstkanten är planerad--- Ja åsså Falun då, när Erics saker ska bort och mitt rum ska tapetseras och lägenheten städas... Men annars blir det bara vara hemma.. Här finns massor av sängar och plats över så är ni i dessa trakter så hör av er, altid kul med gäster:) I helgen hade vi våra första betalande gäster i Hälsingegården, var jätte spännande och kul att genomföra.. Får se om det blir fler gäster, responsen från dem var iallafall positiv så det är kul... Nu ska man bara få fart på transformatorhotellet oxå.. ska nog sova där någon natt och se hur det är... Kan bli spännande, bäst att passa på medan kvigorna inte är där för annars kommer man väll bli utittad=)Längtar till nästa vecka, då ska jag måla dass, bygga kohage, packa upp alla saker, sortera kläder och förbereda för mina midsommargäster... Funderar om jag ska lägga dem i Hälsingegårdsstandard med manglade lakan eller om man ska sänka standarden... Får se vad manglerskan säger, orkar hon så kan de få "finsängkläderna" Tror dessutom jag ska flytta ut den helgen, så får vi alla ligga i gammelgården och vara bakfulla=) Nåja nästa vecka är det alltså kroppen som ska jobba istället för kroppen och bondesjälen i mig längtar, den som vill gå och sparka i jorden, harva, hacka och plocka sten.. Hons ska få njuta då... Nu däremot får hon plågas en stund medan plugget sätts först!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0