Sentimental... sova snart

Om man ska vara sentimental och det ska man just nu, kan man jämföra den här perioden med ifjol... Det var ungefär för ett år sedan i Maj jag började skriva min blogg så det är enkelt att jämföra... Gudars vilken skillnad det var då... Man hade panik över att det bara var ett år kvar, allt var bara jobbigt och tungt.. Tro mig, det är det fortfarande..Men inte på samma sätt.. jag har överlevt ett år i en lägenhet utan den familjekänsla vi hade... Inte för jag tror jag inte kunnat fått den utan för jag valt bort den, jag ville klara mig själv, jag ville spräcka gränser och jag ville bara vara oförståndig... Å det har jag varit, det erkänner jag.. men om man frågar mig har jag inget förlorat... Kanske min stolthet, kanske min ångest över vad andra ska tycka... Men vinsten är mycket större...Det finns naturligtvis de som skulle säga annorlunda men jag lever bara en gång och om jag vill leva galet ett år, ja då tycker ja de ska vara glad för min skull... Det finns många år som man måste vara vettig, varför börja nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0