Fullmåne...

Ja nu är det dags igen--- Vaknätterna före har nu slutat i den månatliga fullmånes natten när sömnen ersätts av en loj trötthet som inte går att ersätta till sömn...Man vrider, vänder och snurrar---vid minsta ljud reagerar man och konstant känner man käken spänna sig så man får huvudvärk... Gick å lade mig halv tio, lite får jag skylla mig själv när jag kollade på 6e sinnet innan jag vände mig om och somnade..Länge sedan jag såg den så den påverkade mig till att bli än mer spänd och nervös.. Hur det ska gå nästa helg när jag är ensam hemma vette tusan...Just nu verkar jag leva i ett spökhus som inte går att kontrollera och som skrämmer skiten i mig... Skumt, jag har alltid(så gott som) levt i denna miljö men just nu påverkar huset och omgivningarna mig på ett sätt som det inte gjort sedan jag var liten... så nervös inför helgen är man oxå... Tack och lov har man andra månvarelser i sin närhet så 1:29 plingade tlfn... jag ligger och funderar om jag ska orka svara, natten är väll slut nu??(somnade vid halv 11) men sliter åt sig telefon(man är ju nyfiken) och läser: 2:29.. jag är vaken... är du?? Efter att konstaterat hur lite kl är ringer man tillbaka... och nu är kl halv 4 och man är lika pigg... Imöra är inte en kul dag... inte på något vis men jag tränar att vänja mig...det är dags för det nu...
imöra är den dag som är den värsta dagen på året på den här gården i min värld! Grisslakt... jag vet, 26 år och totallt ogillande av denna procedur..det borde jag inte vara, ag har ändå levt med den i hela mitt liv... men varje gång grisar ska slaktas mins jag mig själv som fem när jag kom hem från lekis(japp det hette så) och fann mina kompisar hänga upp och ner... det är en känsla som åren på gården, tre års naturbruksgymnasium och en massa erfarenheter i livet aldrig har kommit att vänja mig vid.. och imorgon är det alltså den dagen... Jag måste säga, att jag är hemma och ska serva far och slaktaren med mat, hjälper inte min nattsömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0