Två veckors städ...

Ja när man sörjer ska man hålla sig sysselsatt och det har jag gjort... Städat kök har stått på schemat, och det är precis vad jag gjort!! När jag inte sprungit runt och letat vinterjacka(variant, öb, a&h samt lindex och de andra centrumaffärerna) eller varit med syskonbarnen med familjer(där ingår ju som alltid fixa fika och laga mat som blir heltidsysselsättning när de är här) samt sover har jag fejjat, gnidit och blivit röd i händerna av klorin när hela köket har fått sig en rejäl omgång... Resultatet är minst sagt gnistrande och det känns djupt tillfredsställande att se all denna prakt... Som en flytt städning ungefär.. nej jag är inte på väg någonstans även om det ryker lite i både den ena och den andra flyttgenen just nu.. Men frågan återstår ju fortfarande vart, mest sugen är jag på england men jag vet att man inte kan leka hela livet... (vissa i min bekantskapskrets har 30årskris och dennes tankar får mina tankar att snurra med) så det känns som ett beslut börjar bli nödvändigt-- Har i alla fall ringt kommunen två dagar i rad utan att få tag i människan som håller i vikarie listorna.. men jag FÖRSÖKER i alla fall och är nöjd med det!
Hade en mycket trevlig kväll förra fredagen när det var Engmanskapell i röda bonden(jaja i Edsbyn men ändå) Kände Frida och Elena.. ja kanske nån mer men inte många..men packat med folk var det så varmt och stämningen var hög=) Innan hade jag och frida förfest och vi testade jelloshott... med lakritsmak... det var slemmigt men mättande.. Om någon vill testa detta daller tar man bara:
en kvarting vodka(valfritt märke)
2 påsar turkisk peppar
gelantinpulver i rätt mängd(läs på burken/påsen)
4 dl vatten
krossa turkisk peppar(magicbulleten fixar det galant till ett pulver, andra lite sämre men funkar det med)
värm vatten och det krossade turkiska tills det smält samman. Hetta upp, häll i gelantinet,ta av plattan och tillsätt spriten.. Häll i en form(isform funkade svinbra) och dra över en påse(man vill ju inte förlora viktiga procent)..Låt stelna...smaklig måltid=)
På lördag körde jag ett väldigt förfriskat gäng från klubb 25 på tuppens..vart riktigt avundsjuk på dem men var hemma och lagade mat åt Hisved och mor och far som slaktade kalkon. Kalkonsallad stod på menyn och runt ett så ville dem hem så då stod jag för den skjutsen med.. Naturligtvis kom man hem tre..sova?? Nej det går ju bara inte, telefonen ringde och man måste ju chattra i den tills fyra..eller kanske halv fem...lade på och sedan plingade det... sms... somnade halv 6..så söndagen var ganska död måste jag erkänna..
Efter söndagen var det måndagen igen och städa har jag gjort sedan dess... förutom en snabbis (mat alltså, ingen annan sort snabbis) på Johannesgården, och en massa telefonsnack så är det nu torsdag och veckan är snart slut=)
Idag har jag tur=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0