Hmm

Ja jag vet.. jag hatar att de i filmer porträtterar djur som onda...framför allt när det gäller våra rovdjur som egentligen inte gör någon illa så länge vi inte stör dem..Ta vargen till exempel som inte dödat en människa sedan 1850talet... och då var det en tamvarg...å vilda djur ska aldrig vara tama, det funkar inte,... Det stör mig till och med när gråsparvarna i Bollnäs tigger runt sibyllaståndet.. de ska inte vara där, beroende av oss utan flyga fritt och leta mat i buskarna.. det är inte för att jag är snål, för visst kan jag dela med mig men vilda djur ska inte matas, oavsett sort och storlek.. Att jag gillar varg är ingen hemlighet och även om jag kan argumentera både för och emot(beroende på vem jag pratar med, bara kul att skapa debatt) så finner jag det lika retligt att Spindlar(som jag verkligen hatar) oxå speglar i filmerna en ond sida som faktist inte finns... i mitt huvud vet jag att spindlar inte är farliga(om du inte bor i Australien och liknande) utan rädslan sitter enbart i hjärtat!! Den säger åt mig att skrika, springa..fly... och så vet jag att folk känner över varg och björn oxå.. och ag undrar, om det inte är så att dessa skräcker byggs upp från vår barndom av sägner och sagor... sedan filmer...för ingen känd fakta finns att något av dessa djur är farliga... men vi är tydligen livrädda för dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0