I väntans tider eller can u see us???

5 poäng för den som kan sätta tvserien i rubriken Ja men visst är vi det...i väntan alltså! Alla verkar vänta på något... Vi alla väntar på det där samtalet... ja ni vet, THAT samtalet som meddelar att Linda och Torbjörn är på väg att bli föräldrar!! Andra väntar på sommaren och stranden, OSguldet eller lojakten.... En sak är säkert, väntar det gör vi alla, på något... Nu undrar ni vad jag väntar på?? Ja jag väntar nog mest på klarhet och insyn.... Vänta, ja det får man även göra på en viss pizzeria i Alfta!!! Allvarligt VÄNTA!!!
Jag och ett par väldigt glada kompisar stack i lördags för att äta lite... LITE!!! Vi går in på maxim eftersom det i stort sett är det enda matstället i Alfta där man kan sitta ner och snacka lite strunt oxå... Sagt och gjort, menyn kom ut och vår dricka och maten oxå... Men sen, sen var det som att sitta i en vårdcentral före klockan 9.00 am...Helt dött... Ibland skymtade vi en syster(pizzabagaren) och vid några riktigt unika tillfällen kom även nån liten att hämta ett recept(food2go) men annars... inget... Vi satt, och satt och satt... Vi väntade på efterrättsmenyn... kanske lite kaffe och en ny cider till oss som drack.... åsså väntade vi... när uret gått tre kvart bestämde jag mig.... vi skulle RINGA till pizzerian och begära service... tog upp telefonen men två av oss fegade ur... så jag grabbade tag i våra ciderflaskor, tallrikar och dylikt och placerade dem på hög.. Efter att VÄLDIGT ljudligt smällt ihop flaskorna(det gick flisor ur dem) kom så personalen... bara så då hamnade vi i total chok och ingen av oss komsigför att be om en meny.... ytterligare en stund, en av oss går frma och ber om menyn... Han lämnar rummet, återkommer igen... med en felbeställning... går ut, kommer återigen in och har glömt chokladsåsen... Sista gången såg vi honom SPRINGA!

Det "enda" som behövs på denna resturang är antingen en ringklocka, eller ännu hellre en mobiltelefon...för ända sättet att få kontakt med personalen är antingen att ringa eller gå dit... Kolla även notan åtminstånde EN gång innan ni lämnar stället!!! Fast ryktet går(hmm alltså en som jag åt med) meddelar att pommes behövde tillagas betydligt längre... samt att det var rhodeislandsås istället för kebabsås, inget jag gillar alls!!! Servicen var urusel Vidare erbjöds ingen kaffe på maten, ingen förfrågan om mer att dricka... ingenting!! Nej, dit går jag inte fören nya ägare tar tag oc flyttar spelkorten bak från köket ut i resturangen, där de hör hemma!

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha så jävla klockrent!

Tur för dej och Erika att ni inte ringde, då hade jag och Carina tagit springnota :)

2010-02-24 @ 16:41:12
URL: http://hellberg88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0