Irriterande!!

tjugohundratio....varför kan ingen lära sig säga årtalen rätt!!! ingen säger väll ettusenåttahunda...de säger artonhundraåtta så vad hände på tvåtusentalet som gjorde att alla började säga tvåtusen istället för tjugohundra??
Inte för att vara sådan, men ett gäng "smarta" människor satte sig 1999 och diskuterade vad som skulle sägas och tjugohundra kom de fram till var det rätta... men inte ens journalister säger rätt...*blä*
Hehe nu låter det som jag alltid vill vara politiskt korrekt men de som känner mig vet att jga inte direkt gillar sånt, men det här retar verkligen mig för de "smarta" har för en gång skull rätt och jag gillar inte säga tvåtusentio...rena rama tungvrickaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0