Matfilosofi;)

Vad jag gillar mest med mat är att jag kan använda samma grund och variera det i tusentals... och serverar jag en gryta ena dagen kan jag enkelt baka ett pajskal och ta samma gryta och servera den som paj och få en helt ny upplevelse.. Precis så tycker jag livet är, trots att man har samma grund, eller ingridienser så kan man enkelt kasta om dem och få ett nytt koncept och nya ideer.... Livet är fantastiskt på det viset, jag pratade nyligen med en vän som sa "livet förändras och det är inget att göra åt"... Så är det faktist...livet förändras men grundingridiensen, sig själv, familjen och de sanna vännerna finns kvar.. Sen kanske det av stuvningen blir en gryta som blir en sås som slutar som en fyllning i en pirog... men för den delen betyder det inte att något av de olika "maträtterna" är sämre eller bättre än de andra.. de är bara annorlunda=)Tack alla ni som finns som ingridiens i mitt levande smörgåsbord, alla ni olika komponenter tillsammans gör att jag är mättad i själ och hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0