tårta paj och en massa barn...

Jaja nu är det väll ändå dags att skriva om lite annat än kärlekstrams... vissa saker skär fortfarande lite men vad vore livet utan lite smärta? Som jag sagt till vissa som önskat ett liv utan känslor, jag har testat nämligen... Det är mycket hemskare utan dem än me dem... för utan dem lever man ett fruktansvärt ensamt liv! Så vad händer annars då, när det inte tramsas så hemskt mycket?? Ja jag har upptäckt hur svårt det är att avsluta telefonsamtal tillsammans... vad tusan säger man... hej då? puss, natti, kram??? Jätte skumt! Länge leve sms, de är enkla och snabba... Förutom det är jag uppe å målar fönster... imorgon ska jag för 1a gången ta min "lilla" stege och klättra upp å måla 2a våningsfönstren... utan målarställning!!! Känner mig både nervös och hyppad över detta försök... men finns inge val eftersom målarställningen är tillbaka lämnad!.. scary!!!! Idag har mina syskonbarn varit hemma och lekt rövare, kan inte fatta att 6 personer kan låta så mycket, stöka ner så fruktansvärt å samtidigt vara så underbara=) Detta innebar naturligtvis(när alla är hemma vill säga) att jag står vid spisen, detta till trots att jag lagat både paj och köttfärsås igår)... Men det skulle ju värmas, sen skulle det va mellanmål, åsså var det Sarah idag så namnsdagstårta var ett måste... å sen kvällsmat...osv osv... helt otroligt... en hel dag till spillo bara på familjen... Underbart mysigt men totallt okreativt.. Tur man fick sätta sig i bilen och åka till alfta en sväng... sen upp till stugan och hämta syskonpojkvänner, farbror, blivande farbror och pappa för de hade varit i stugan på svensexa och byggt ursnygga bryggor=) PÅ lördag är det bröllop, ska bli intressant även om jag kan tycka att det är fel datum... hade ju hellre velat bara vara hemma den helgen men men... blir i vilket fall stugan fred-lörd sen bröllop lörd-sönd och sen åker andreas hem igen.. Men efter nästkommande tiodagarsbortapåjobb(japp långt ord) så har han semester i tio dagar så han kan komma och se karnevalståget(varför inte börja med att se sin nyblivna flickvän göra bort sig???) och delta i stormässan... Nått jag är nervös för, hur fan är man inte singel på en stormässa? Kommer bli knasigt, knepigt, jobbigt men det löser sig... Det gör det alltid! Nåja för att återkomma till bröllopet kan jag meddela att jag kommer återuppträda som lilafaran... lila kläning, skor, nagellack, ögonskugga samt smycken... Underbart roligt att leka med ettiketter.. filar dessutom på ett tal som hela fam wedin ska hålla... vore klockrent om det gick vägen=) Nu ska jag sova... natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0