Tiden hastar...¨å jag fortsätter återanvända rubriker=)

Lite trasiga och knasiga, lite trasiga och knasiga är vårt trasdocksgäng... Nån som känner igen den raden?? Jag gör det iallafall och så känner jag mig just nu... Alltså inte traisg men knasig=) Massa roligt och skumt som händer just nu och det är svårt att få grepp om allt... Så därför struntar jag i det, och trallar vidare i min lilla dockskåpsvärld... Idag har jag lagt sista handen på gammelgården, iallafall invändigt=) Känns konstigt och lite trist att veta att den stora bra och ha lådan nu är färdigundersökt, det finns inte ett skrymsle som jag inte vet vad innehåller och alla skattkistor är undersökta... eller ja det finns ju möjligheten att någon möbel har lönnfack men tyvärr ser ja det som ett ringa hopp till fler skatter... Det har varit underbart roligt och det är underbart skönt att gå runt i gammelgården nu, och veta hur det ser ut och hur det har sett ut... Alla rum.. Allt som har varit så stökigt.. Min stora sorg är nog att mormor bojjan aldrig fick se det, men jag kan känna henne i huset.. Hon finns ju där hela tiden men tråkigt att det inte hände medan hon kroppsligen var här.. på lördag ska det bli släktträff, så imorgon ska jag ta mig ett djupare snack med de heltidsbosatta i huset och förklara att vi gärna ser dem, plus andra släktingar vid vårt matbord då... vet inte riktigt hur jag ska göra det, men det ordnar sig säkert=) Eller ja "ser" och ser... tror ni förstår vad jag menar... å gör ni det inte tar jag gärna en teologisk diskussion med er, finns inga ämnen jag ogillar att diskutera... så länge det inte är för seriöst=) Ett år sedan nu man låg på gräsmattan i falun och stortjöt över politiska diskussioner som gått överstyr till rent vanvett... så djupgående ska man inte vara i diskusioner men det var lärorikt, iallafall i efterhand=) vidare?? Vart i sommarstugan och tapetserat det sista och "lullullat" som Simon och Tomas skulle ha sagt=) Har t om bott där en natt bara för att känna hur det känns, riktigt mysigt var det=) Midsommar närmar sig och jag kan för mitt liv inte bestämma mig för hur upplägget ska vara... Har nog en gammal klasskompis som kommer på besök då, funderar om vi ska "provligga" transformatorn ihop eftersom nytorparen tar med sig hund och ja... jag gillar ju inte att blanda in hundar i mitt nya hundfria liv=) Men men... tar släktträffen först... Var sak har sin tid och sin plats=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0