Tiden hastar...

och vem vill hänga med???
Denna vecka har varit smått panisk i sin stressiga miljö men ändå ganska skön på sitt sätt... Att summera den kan man göra så här...
måndag:jobb
Tisdag:jobb samt bollnäs och byta tlfn
onsdag:köra häst och ta hand om hästar...jobba en timme på eftermiddagen, tillbaka till hästarna
torsdag:hästar, jobb,hästar samt sommarstugan och tapetsera
fredag:Jobb 8-17
Lördag:vila
söndag:sätta potatis och leka med fridis=)
Det vart en helt sjukt galen vecka med en massa flängande hit och dit, ställen som Måstas vara på osv... Men samtidigt mitt i stressen finns det guldkorn av vardagen, det där lilla extra mysiga som i min värld gör livet värt att leva... Solen bränner på ryggen, en häst i snabb trav, barn som kryper upp i famnen och vill höra en saga till, en hastig glimt av förståelse och värme, en sommarljum vind som rufsar till håret och ljudet av tornsvalor i luften.. Allt det där som innehåller väntan, våren och försommaren=) Allt det där som man hinner uppleva mellan att man hastar mellan ställena och försöker prestera maximalt så ofta det går... Jag älskar det!! När jag stänger en hage i stekande hetta och svetten rinner ner(något som jag älskar att klaga över) älskar jag känslan att vara totalt orkeslös och ändå fortsätta lite till... Jag älskade att stå på min målarställning 8a m upp i luften och vara totalt livrädd (japp rejält höjdrädd jag) och veta att jag SKA måla huset och Måste göra det!! Känslan att på darriga ben klättra ner igen och se vad man gjort, fast man inte egentligen vågat är underbart... Jag är ingen tävlingsmänniska, men jag älskar att hela tiden bekämpa mig själv och bevisa att JAG kan, fast jag inte orkar, törs eller vill.... Så efter en rörig vecka, med massa saker som hänt så känner jag mig nöjd med bedriften och slappar i solen=) Ha det gott alla söndagsseglare=)
Note4me
PH* TBC frightnighte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0