Bara ett måste...

Ja men självklart måste jag blogga så här sista dagen på mitt 26e år... Vad ska jag skriva om då?? Nej det vet jag egentligen inte... Kan väll berätta om helgen då, det var en sådan där toppenunderbarfantastiskt rolig helg... Den började lite lagom med fredag i min ensamhet på övervåningen.. Lite chips, dipp.. en bra film... mys med katterna och lite skitsnack i telefon.. Var ledig på dagen så planerna var ju ikea.. tyvärr så var det snö och rusk så det ställdes in...istället blev det målning av köksluckor åsså kom sara med barnen hem... Nåja...lördag då.. Jag begav mig till Eva för en lunchridning, jag och Fia har äntligen börjat tala samma språk och det var underbart att vara i symbios med henne i en rejäl trav=) Sen åkte jag hem, tog en cider och började göra mig i ordning...långsamt kläddes det, sminkades och dracks lite... Efter det vart det en hel del skratt och en massa prat hemma hos Eva... tre taxibilar senare befann vi oss på tuppens... itutad både det ena och det andra började den eviga bordsdansen ala susann... den går ut på att tala med så många som möjligt, på så kort tid som möjligt under tiden som man intar så mycket alkohol och skratt som möjligt... Kvällen förlöpte utmärkt på alla plan, jag fick i mig.. öh en hel del alkohol(med tanke på mängden är det helt fantastiskt att jag inte raglade, ramlade och visste vad jag höll på med... kanske inte ett bra tecken men det är kul att kunna dricka så gott, i sådana mängder utan att man beter sig helt idiotisk), en hel del pratade jag med... men framför allt skrattade jag... och log... åsså tror jag visst det blev några snapsvisor oxå=) Underbart helt enkelt.. Hade en sväng av nödvändigt allvar oxå, men även det var mest skönt och intressant=) Snön vräkte ner och efter en våldsam promenad(med väldigt många personer som snubblade, ramlade osv) kom vi till bussen... mer skitsnack, mer skratt...sen var kvällen över... men vilken kväll!=) Söndagen erkänner jag att man var ganska blek... ja och ganska trött... Som plåster på såren hade vi vårat 59 års kalar... jag, syster och Emmy sammanslaget... kanske inte var den piggaste födelsedagsbarnet men jag var där iallafall=)
Har beställt biljett till helgens sthlmsresa oxå, tyvärr i förkortad version eftersom jag ska jobba på fredag men längtar verkligen... så länge sen vi träffades nu, min andra familj från Falun=) Ska bli underbart härligt att ha ett dygn med er, behöver det verkligen!! Så nästa helg blev alldeles full den med, jobb och revy fredag, sthlm lörd-sönd och sen jobb måndagmorgon...snälla nån, ska det fortsätta så här är jag ju snart både socialt och ekonomiskt normalstäld i samhället... Nej nu ska jag sova... 1a veckan som jag jobbar måndag till fredag så bäst man sover en hel del... Imöra är jag 27.... undrar vad det innebär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0