Bohem på riktigt... eller kanske bara ytligt?=)

Jaja så här de sista dagarna innan Påsk är det väll bäst man skriver lite=) Ifall det nu skulle vara  så att man drunknar på isen på den längsta fredagen på hela året... vem vet=) Hänt massor sedan senast jag skrev, hela köket har fått en rejäl uppiffning Design: Susann och Mor, äntligen har man ett kök som är snyggt och funktionellt, med saker som VI gillar och inte saker som kökssystemen tillåter!!!.. Det har varit mycket tänk, mycket omplanering men framför allt väldigt roligt! Nu återstår det visserligen lite, lite grann, framför allt saknas ju den där fläkten..men den är hos plåtslagarn så det löser sig det med!! Men lite jobbigt att inte få göra klart när det bara är det där sista som saknas... men tålamod!! Annars då?? Ja jag tror allvarligt snart jag vaknar upp som bohem, det kryper långsamt in i mig... Nu gör jag till och med hemmagjord deo... Varför?? Ja inte för att köp DEO det är dyrt, eller jag ens övervägt de miljömässiga i det, utan för att det är fantastiskt roligt=) Jag kan variera doften efter vad jag känner för att lukta och jag slipper kladdiga deoburkar... Sunt?? Kanske inte, men roligt som sagt=) Jag ska i veckan testa göra hemmagjord majonäs och beasås(till påskbordet) och marsansås och chokladmousse gör jag redan från grunden... Jag trivs... längtar tills det är barmark upp till sommarstugan, då ska jag dit och måla och bo där... Ta en paus från all data och onödiga prylar;) Fast mp3spelaren får följa med... och tlfn med tillhörande billaddare... åsså finns ju där redan gasolkök och kylskåp... En längtan som jag hade när jag var liten har kommit tillbaka, att få va kille... Tänk att få odla sådant där helmysgt bohemskägg som man kan gå och klia sig i hela dagarna... vore ju toppen!!=)  Långfredagen närmar sig dessutom med stormsteg, kanske nån gädda, kanske "nån" sup... lite solbränna men framför allt Sigge!!! Mitt kusinbarn som jag aldrig sett... ska ta det alldeles jätte lugnt tills han kommer på isen så att man får titta ordentligt(utan dubbelseende;)) *längtar* På kvällen blire lite mer att dricka, lite mer sällskap åsså TUPPENS!! Passar ju utmärkt så här till påsk, funderar om jag ska ta och leta lite påskaktiga örhängen att ha på mig, känner för att busa lite=) Nej nu ska jag sluta, moster IB kom just och Håkan håller på att lägga plattor till nya vedspisen... Å tjolahopp på er!
=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0