KATT

Min katt, deras katter... de börjar äntligen komma överens den stora med de småa... och gud va söta de är tillsammans=) Merry har äntligen börjat ta sin storebrodersuppgift på allvar så när vi ställer upp dörren och kattungarna kan gå in och ut springer han som en dåre och håller koll på dem, han är riktigt söt i sina försök att hålla koll på mig, kattungarna och allt annat som händer på gården=)
Snön har börjat tina och medan alla andra jublar börjar jag redan sörja deras bortgång i vetskap vilken sörja den efterlämnar.... hur många gånger snön än smälter kommer inte våren tidigare... smälter snön nu, innebär det bara att vi får klä barnen i galon i två månader istället för en... och inte kommer våren och sommaren tidigare heller... less på alla som tror att bara snön borta=vårens inträde... jag gillar varmare temperaturer... det gör jag... men de som tror att våren tänker inträde i förskott.... ja jag är rädd ni missuppfattar det hela... förhoppningsvis har jag fel men troligtvis är det enda som sker översvämmning och gegga... Antar min englansvistelse har fått mig att älska vinterns ögongodis medan sveriges vår och sommar är ganska vek i jämfört med englands alla gröna nyanser... där finns inte bara grönt..utan grönt i varje nyans... och precis som jag älskar vinterns nyanser i sverige finns inga nyanser av sommar och vår som i england i sverige!!! I miss england in the spring... på samma sätt som jag saknar vintern i sverige om jag är i england...allt är relativ=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0