3 dagar utan nät, eller hur tre dagar kan innehålla 6 frukostar

Tapetklister är sådant där omärkvärdigt klibbigt som ska hålla saker uppe på väggen... Problemet är att när jag och klistret möts drabbas vi av total kaos... på något märkligt sätt, efter en sådan sammandrabbning sitter visserligen grålumppappen(tapeten) på väggen... Och den sitter rejält fast! Problemet är att det gör allt annat oxå..... Håret sitter i tovor sammansmetat av klister, händerna klibbar stelt fast i varandra och armarna glänser av det.. I ansikten sitter små tapetbitar fastklistrade och golvet behöver städas snabbt innan överblivna tapetbitar fastnat i den klistriga massan och hotar att även golvet ska bli tapetserat... Nåja lite kanske jag överdriver... kanske;) I vilket fall som helst har jag ofantligt roligt när jag håller på, att dessutom en vinflaska (jaja konstnärlig frihet) dricks i samband med det och man får elda... Ja men ni förstår väll att jag är i sjunde himmelen=) Att man dessutom får leka med dessa komponenter i sommarstugan gör det hela lite bättre, lite lyxigare men framför allt mycket mysigare! Det innebär nämligen ingen el, inget rinnande vatten och ingen klocka=) Det enda som styr en är vad man känner för, det gör att det så kallade dygnet blir lite snett, eller helt slutar existera vilket har sina fördelar.. det enda jag hade å rätta mig efter var 1: Magen, är man hungrig äter man. 2. Solen... Går den ner blir det mörkt, tapetsera i skenet från ljus är inte bra upptäckte jag(dagen efter när solen gick upp, bakläxa javisst.. Tur man har använt mycket KLISTER så det inte torkat fast helt) 3. Orken... Blir man trött så blir man... med mörkläggningsgardiner kan man sova även i dagsljus så man orkar längre på kvällarna! Så mina tre dygn blev 6 dygn... om man räknar hur många gånger jag la mig i sängen och klev upp och åt frukost... Dag 1, åka dit och stöka runt... Vädra sängkläder och tända eld... Mysa framför brasan varav jag somnade, tapetsera lite grann och inta vin och mat... Känner mig modig efter vinet och beger mig till sjön... Badar, ganska kallt men drägligt... Sover... kliver upp, fortfarande i tron att bada är bra för kropp och själ, plus att det var ju inte SÅ kallt igår... Går ned till sjön, vadar i för att märka att jo SÅ kallt var det!!! Kommer i halvvägs, doppar mig ner till halsen och kutar upp till elden... Äter inte frukost utan får istället i mig cola och wienerbröd, perfekt frukost=) När man ändå är uppe i varv tar man och lägger sig igen... Ja efter ha satt upp några tapetark för att det ska kännas lite bättre... Flyger upp ur sängen, andra har ju tider att följa så snackar i telefon och sättet upp lite fler ark innan jag känner mig seg igen och går och sover... Fortfarande i bara pyamasen kliver jag upp och äter frukost... Klockan är nu runt 18.00 igår och fortfarande fruktansvärt lite gjort... Lätt panikartat sätts bokbandet på och jag leker klistertant.... Suckar ut av lättnad när hela rummet är klart... Eldar lite till, för ljuset skull... Ser mig omkring och går och lägger mig.. Vaknar i gryningen(typ 5) och blir lite grinig över den tidiga timmen... Stiger ändå upp, äter frukost och börjar städa... Vid 11.00 glänser sommarstugan(inte) av renhet men har ial fått bort allt klister överallt utom mig själv... Vis av läxan igår åker jag hem till Norrby och duschar istället för det sedvanliga hejdå doppet! Resultat: Pappen uppsatt, all mat förutom då frukosten tas med hem igen och man har haft en trevlig minisemester=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0