Strofen från en musikal...


en ödslig klang av spett mot sten på Korpamoen
den ekar i mig än om tröstlöshet
Om sånt som varje fattigbonde vet
Stenen låg där som ett hån....
Så känns det just nu... Byggt hage idag och jises, det finns kanske traktorer, maskiner för det mesta men stänga hage.. Där ligger vi lä... det är fortfarande spett, slägga och stolpe som gäller... åsså en massa jäkla sten... Klangen av sten som vibrerar från spettet upp i armarna... den ekar i mig än... Ju mer man tar i ju mer ekar det... å dessutom är man inte byggd som en 1860talsbonde... snarare som en lat student från 2000talet... Så nu är man stel och trött... men en sak är säker, när jag tittar på den blivande hagen som är frukten av mitt slit, är jag betydligt mer belåten än Karl Oskar var i Kristina från duvemåla=) Men stenen, som mina förfäder slitit för att få bort i 6 led bakåt... ja den hånar oss än...dags att emigrera kanske;)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0