vintermys

vintergubben myser i sitt vita skägg å nyser han så snöar det....
ja en av de julsånger som mina små älsklingar sjöng där jag jobbar=) Det känns just nu...
julen kryper på och närmar sig med stormsteg och livet är fortfarande ganska mysigt=) visst tränger sig problem på, trött och sliten efter en lång höst så jag välklomnar vintern och snön med varmt hjärta=) Monika och jag har kommit igång nu och även om vi sliter så känns det som hon och jag kommer framåt, det vi slåss mest med är hennes huvud som fortsätter tala om att hagen är världens bästa plats och hon förstår inte alls varför hon måste lämna den och hennes kompisar... något jag borde ha förståelse för eftersom jag själv är så hembunden men nej, jag tycker absolut man kan lämna hagen och ta en promenad... hon följer gärna med... en stund... sen vänder hon och säger... dags att gå hem.. har man då tur kan man stoppa henne... har man otur hittar man henne när man kommer hem i hagen lugnt mumsande med sina vänner... TÅLAMOD är min vän=)
Anders och Nils är hemtama nu och springer in och ut genom vår kattlucka(underbara uppfinning, hur klarar man sig utan den?) och efter lite övertalning har även lakrits och gustav lärt sig konsten att ta sig in och ut där=) Själv sover vi fortfarande i källaren, lite sjukt är det ju, vi är ju bara två personer och bor i ett 4a rums hus(plus kök hall och fullstor källare) och ändå hamnar vi i källaren.. problemet var att vi kom över underbara 20talsmöbler på en auktion och efter det ville vi få in dem i huset... och simsalabim så måsta ett helt rum överlåtas till dem... underbart rum och längtar tills vi kan sitta och mysa där... det enda som fattas är ett snyggt piano och en kamin... kaminen är ju hopplös(har ju inte en skorsten) men däremot pianot.. ja jag vet... det skänks bort pianon hela tiden men problemet är att de som är snygga och passande inte finns i närheten här... så pianojakten fortsätter....
en annan jakt vi har är jakten på en dator och en kamera... det är helt otroligt dumt men min gamla dator samt min dig kamera är spårlöst försvunnen...  å jag vette tusan var de sprungit... hopplöst när man sökt igenom hela huset känns det som....
ikväll har jag sufflat revyn, känns bra att sitta i publikbåset och dricka te och försöka hänga med i de svängar de på scenen gör... känns som man är ganska dålig på sin uppgift eftersom jag har fullt schå(hur fan stavas det) och ha koll på vad de gör på scenen men det går bättre och bättre.. antar jag efter jul ska ta ett kliv längre bak och ljussätta de små liven oxå... inser att jag nog omöjligt kommer ha reda på hur många gånger jag kommer se vissa sketcher=) skönt att få in lite rutiner igen, eller vad man nu kallar det... upptagen är man ial=) ska fortsätta klämma in monika förståss... å sen är det ju så att jag får fortsätta på mitt underbara jobb  ända fram till sommaren nu... snacka om kanonnyheter... imorgon har jag utv samtal med chefen, mitt första=) och på torsdag har jag mitt första jullov som är betalt... eller ja det kallas väll för semester nu men häftigt är det ial=)
dags för s'ängen.. natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0