vintern rasar uti våra fjällar...

eller iallafall så är det snö... massor av snö=) Och jag stormtrivs... det är dessutom ganska varmt, gillar inte riktigt de dagar det faktist töar men har inget emot när det kryper upp till 5 minus efter ett par dagars iskyla.... Fortfarande trivs jag på jobbet och ytterliggare en aspekt på det hela har lagts till.. inte nog med att jag är på samma ställe flera dagar utan jag får även vara med och planera... där har vi något riktigt roligt=) Som alltid gillar jag diskutera sådant trams, trpr det är en yrkesskada sedan englandstiden, då vi ständigt analyserade hundars problem och hur vi kunde lösa dem... och som alltid...(hm närstan då) funkar det som funkar på hundar även på människor...eller ial barn=) Antar inte riktigt man kan ge ett barn som "skäller" ett hundben eller ett argsint hund en utskällning men ändå... principen:lugn i alla lägen funkar på allt levande=) Våran hund här hemma har äntligen börjat lugna sig lite och bär inte runt alla skor(hon har nu valt ut några få som hon bär runt) och katterna har koimmit in i det "lugna" samliv som man har när man är två katter och en hund i ett hushåll... vi människor räknas inte riktigt, vi duger som mest att öppna dörren när de ska ut, eller möjligtvis ligga på när man är gossjuk... åsså om man nu skulle råka glömma det kan de påminna oss om att fylla ¨på maten... annars är vi ganska obetydliga i deras värld... enligt dem iallafall... Gustav har hittat ett spännande moment, sitta och stirra hatfullt på ekorren som är på foderbordet... å hunden amber bevakar svartsjukt fettet som hänger till fåglarna... helt normalt kan man säga.... ial om man är Gävlebo kanske.. kan undra vad vissa andra gävlebor bevakar=) Nåja, vidare då... att vara "husägare" har visat sig lagomt enkelt... om man bortser från att man faktist äger ett hus som man tar ansvar för... fast just nu känns det som man mest sover här... kanske någon kväll här och där... nåja får se om det magiska datumet 29/1 gör någon skillnad eller om det innebär mera frånvaro... i vilket fall, vare sig jag leker sufflör på byaspexet, fjantar mig på andra ställen eller jobbar så är livet roligare nu än på länge=) Jag njuter av en välförtjänt rolig vår efter ett tag av mindre rolig höst... Men ju mer snö som faller ju bättre verkar det vara.... å Snart fyller LILLA LILLA Arvid år... två dessutom... sparven har blivit en stor kille som visserligen spenderar massa tid att städa men är ändå en urskön ursöt liten kille=)Så grattis i förskott till honom och grattis i efterskott till Frida.--- minnet är bra men kort... fast vi ses nog imorgon skulle jag tro... om det är så att jag hittar lysknappen på revyn=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0