jaja

länge sen och allt det där---- strunt samma,jag skriver mest för att roa mig själv och därför har jag inga planer på att ha dåligt samvete över det=) skönt va... har en kompis som brukar säga det, att NÄ ingen ide att ha dåligt samvete över sådant man inte hinner... man hinner ju snarare mindre när man tänker så... så ja varför inte? jag har massor av valspråk, ordspråk och sådant jag försöker leva efter(och med) den som har följt mig längst och betytt mest är nog : Ta lärdom, gå vidare och glöm inte ha roligt på vägen... den sista texten har ändrats genom åren och kan skifta... men ta lärdom, gå vidare... den gillar jag och tänker ja ofta på... så nu tänker jag även ta till mig att inte ha dåligt samvete över vad man hinner, utan se till att det man gör blir bra istället(kom gärna med förslag på en bra formulering över den filosofin=) jag minns min första filosofi, det var under den tiden som jag ansåg att människor var dumma i huvudet och att det nog bara fanns djuren som hade något vettigt i skallen.. det var då jag började min vandring till att inte ha någon form av relation till någon utan bäst var ensam.. en inställning som jag idag får kämpa med varje dag att komma ifrån, det var inte en bra inprogramering och den vart tyvärr lyckad, jag hade valspråket: lär dig älska den du hatar, hata den du älskar och sedan bli likgiltig inför båda... ja ni förstår, en människa med den inställningen blir lite lätt frånvarande, lite lätt ensam och framför allt väldigt osocial... filosfin började i tidig ålder, redan i 6an finner jag den i mina dagböcker och då är den redan färdigformulerad och klar... det kommer dröja ända tills jag hamnade på nytorp innan jag insåg att människor, ja de kan vara trevliga oxå... men egentligen skedde förvandlingen från osocial zoombie till en någorlunda normal människa när jag flyttade ihop med två underbara tjejer, som fick mig att inse att livet, det är en samverkan mellan mycket och för att få så ger man och vise versa... tillsammans med dem och några till blev vi norslundsligan, och det mina vänner är en helt annan historia=) strunt samma, nu återgår vi till här och nu, det enda som egentligen finns någon mening med,... eller? just nu ligger andreas och sover, han har inte vänt på dygnet som en annan gjort utan kan fortfarande slockna vid 11 bara av vetskapen att han ska upp 8a... men en annan, efter tre underbara dagar i sthlm med helt underbara människor har jag svårt att sova... jag önskar jga hade in touchtelefon så jag hade kunnat blogga om mina upplevelser där... det är så fantastiskt att vara på ställen och få skriva reflektioner på plats, just där och då och inte senare... för nu minns ja dem inte så bra... men roligt hade vi, lush besöktes naturligtvis, en underbar affär=) sen robert gustavsson 25årsjubeliumsrevy... som förövrigt är inne på sitt 2a år och således borde vara 27årsjuble men whos counting? Den var bra, många kända karaktärer och ursnygg bakgrund... påminde om women in whitebakgrunden, en ständigt föränderlig dataanimation som var underbar=) jag har lagt in på förslag att byaspex absolut behöver en sådann... Jan har tagit in förslaget och överväger saken... ;) Mongoliska bufferesturangen är ju oxå en 5a i världsklass.. snacka om underbart gott och snacka om snabblagat=) gött i röttan skulle min kära arbetskamrat säga=)

Monika har mest bara stått, det är svårt att veta vad jag ska göra med damen för tillfället så jag tänker mycket men blir mest promenader, hon behöver dem så väl.. stora ögon, viftande öron och massa frustningar... så det är inte så tokigt med det heller...

imorgon ska äntligen idiotens hus städas ur och det ska bli underbart=) ska bli så härligt när det är klart att det inte finns ord för det.. sen att fira sista april, ja det är ju som vanligt ett stort vårtecken och ska bli jätte skönt=) sen är det 1a maj och vad det för med sig... det märks nog... nu mina vänner ska ja krypa i sängs och hoppas på det bästa... vore bra om man kunde sova lite... natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0